معرفی محله های معروف کوالالامپور

توریست مالزی – مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا است که به دلیل تنوع بالایی که در جاذبه های خود دارد برای هر نوع سلیقه ای می تواند گزینه...
توریست مالزی – مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا است که به دلیل تنوع بالایی که در جاذبه های خود دارد برای هر نوع سلیقه ای می تواند گزینه مناسبی برای سفر به شمار بیاید.

بوکیت بینتانگ | Bukit Bintang
بوکیت بینتانک از محله های معروف کوالالامپور به شمار می رود. از این منطقه دسترسی بسیار راحت و ساده ای به دیگر نقاط شهر خواهید داشت. در این محله می توانید رستوران ها، مراکز خرید، کافی شاپ های شیک و فروشگاه های متنوع را مشاهده کنید و در آن ها به گشت و گذار خوردن و خرید کردن بپردازید.
یک نکته مهم که نباید فراموش کنید این است که اگرچه کمی هزینه اقامت در هتل های این منطقه بالاتر است اما خود در عوض شما در هزینه های سنگین کرایه تاکسی رها خواهید شد چون با پای پیاده می توانید به بیشتر مناطق شهر کوالالامپور دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید از غذاخوری های اطراف این خیابان برای کاهش هزینه های خود استفاده کنید و غذاهای خوشمزه و ارزان را امتحان کنید .
این منطقه پر از پاساژها و مراکز خرید متنوعی است که از بین آنها می توان به مرکز خرید پاویلیون، استار هیل گالری، فارنهایت، سونگای وانگ پلازا ، لویت پلازا ، لات ۱۰ و تایمز اسکویر اشاره کرد. در این مراکز خرید هم می توانید شعبه هایی از بهترین مارک ها و برندهای مشهور دنیا را مشاهده کنید و یا از مغازه های برندهای داخلی با قیمت ارزان تر اجناس مورد نظر خود را خریداری کنید.
از محبوب ترین خیابان های شبگردی منطقه بوکیت بینتانگ در کوالالامپور می توان به خیابان چانگ کات و جالان الور اشاره کرد. اگر بد دل نیستید و نسبت به غذایی که می خورید وسواس ندارید پیشنهاد می کنیم که غذاهای خیابان الور را تست کنید.



کی ال سی سی | KLCC
در مرکز شهر کوالالامپور کی ال سی سی وجود دارد که در واقع می تواند قلب تپنده ی این شهر باشد. برج های دوقلوی پتروناس و برج منارا که از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور به شمار می روند در این منطقه قرار دارند و علاوه بر این موارد در منطقه کی ال سی سی شما می توانید به راحتی به رستوران های مختلف، مراکز تفریحی و فرهنگی که در این منطقه وجود دارید بروید. لازم به ذکر است که بگوییم یکی از بهترین مناطق برای خرید کردن است و ثروتمندان بسیاری به سمت این منطقه جذب می کند. به غیر از پارک کی ال سی سی و مرکز خرید سوریا که در برج های دو قلو است در بیرون از برج های دو قلو چندین مرکز خرید وجود دارد  مانند AVENUE k و ROBINSONS.



محله چینی ها | Chinatown
بر خلاف منطقه بوکیت بینتانگ اینجا هزینه اقامت در هتل ها ارزان تر بوده و می توانید اجناس مختلفی را با قیمت های بسیار پایین خریداری نمایید. نکته ای که باید حتما به آن توجه کنید این است که در منطقه چینی ها کوالالامپور می توانید به طور کامل فرهنگ شرقی را حس کنید و با رفتن به قهوه خانه های سنتی حسابی وقت گذرانی کنید و نهایت لذتتان را ببرید. جنس های تقلبی از بهترین برندهای دنیا را می توانید با قیمت های پایین در این منطقه به راحتی پیدا کنید . برای خرید در این منطقه باید از هنر چانه زنی استفاده کنید با این هنر شما می توانید با یک سوم قیمت ارایه شده خرید کنید.


برای رسیدن به این محله می توانید از قطار شهری (LRT) استفاده کنید و در ایستگاه پاسار سِنی (Pasar Seni) پیاده شوید. پس از ۱۰ دقیقه پیاده روی به خیابان پتالینگ خواهید رسید. در خیابان پتالینگ می توانید از چندین معبد معروف هندو و بودایی دیدن کرده و همچنین از سنترال مارکت که مرکز خرید سوغات و صنایع دستی مالزی است نیز خرید نمایید.



کی ال سنترال | KL Sentral
یکی دیگر از محله های معروف کوالالامپور، کی ال سنترال است. جالب است بدانید که بزرگترین شرکت های بین المللی، رستوران های محلی و بین المللی در آن وجود دارد . مراکز خریدی هم در منطقه سنترال کوالالامپور وجود دارد که اجناس خود را با قیمت های مناسبی ارائه می دهد. برای بسیاری از مسافران و گردشگرانی که به سمت این منطقه می آیند خرید کردن و غذا خوردن بسیار جذاب است. با ده دقیقه پیاده روی از LRT کی ال سنترال به محله هندی ها یا برکفیلد خواهد رسید شما می توانید در این منطقه تجربه رفتن به یک هند کوچک را داشته باشید چرا که تمام اجناس و غذاها و شکل خیابان همه هندی است.



بنگسر | Bangsar
بنگسر برای کسانی که اهل شب زنده داری هستند گزینه بسیار عالی و خوبی محسوب می شود. پیشنهاد می کنیم برای خوش گذرانی به سمت این منطقه بروید و در کافه های متعدد و متنوعی که دارد شب های خوبی را سپری کنید. در این محله سه مرکز خرید و تعداد زیادی رستوران وجود دارد که می توانید در طول روز به آن جا بروید و خرید کنید. لازم به ذکر است که منطقه بنگسر جزو محلات گران کوالالامپور به حساب می آید.



چو کیت | Chow Kit
منطقه چو کیت پر از فروشگاه های عمده و خرده فروش محلی است. شما می توانید با مونوریل به این منطقه بروید. در چوکیت یک بازار سر باز میوه و تره بار وجود دارد که در آنجا می توانید ماهی، مرغ ،گوشت، سبزیجات، میوه و کلیه وسایل مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه نمایید.

 



منطقه پتالینگ جایا | Petaling Jaya
یک نکته ی جالب در مورد منطقه پتالینگ که باید بدانید این است که در گذشته چینی ها ی که برای کار به مالزی آمدند در این منطقه اسکان داشته اند. پتالینگ جایا منطقه وسیعی را شامل می شود که دامنسرا و میدولی را شامل می شود که مراکز خرید و رستوران ها و مکان های دیدنی زیادی را می توان در آنها یافت.

 





سوبانگ جایا کوالالامپور | Subang Jaya
از مناطق قدیمی کوالالامپور سوبانگ جایا است. این منطقه پر از دانشگاه، فروشگاه های مستقل خرده فروش، شرکت ها و رستوران های بین المللی است. این منطقه برای کسانی که به بازی گلف علاقمندند بسیار مناسب است.

 



بخشی از اطلاعات این مطلب از الی گشت برداشت شده.

پاسخی ارسال کنید

*

*

شش + 18 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!