معرفی ۱۰ جزیره دیدنی مالزی برای تعطیلات

توریست مالزی – از جذابیت جهانی پنانگ گرفته تا دروازه هیپی Perhentians، طیف گسترده ای از جزایر زیبای مالزی، گزینه های تعطیلات در مالزی را تشکیل می دهند. به...
توریست مالزی – از جذابیت جهانی پنانگ گرفته تا دروازه هیپی Perhentians، طیف گسترده ای از جزایر زیبای مالزی، گزینه های تعطیلات در مالزی را تشکیل می دهند. به جزایر دیدنی مالزی سفر کنید و از طبیعت آرامشبخش، دریای آبی اش و زیبایی های منحصر به فردش لذت ببرید.

۱) Perhentians: مخفیگاه هیپی


ممکن است به راحتی قابل دسترسی نباشند، اما Perhentian از جزایر زیبای مالزی در ساحل شمال شرقی شبه جزیره ی مالزی، وضعیت منحصربفردی برای پیاده روی دارد.و  آب هایی که بسیار تمیز است، به طوری که شما می توانید به سمت ساحل بروید و همواره مجموعه ی متنوعی از حیات آبزی ها را در آن مشاهده کنید. ماهیگیرانی که راهنماهای تور هستند، شما را در قایق کوچک خود برای یک سفر روزانه به جزایر دیدنی مالزی، به منظور شنا با کوسه ها و لاک پشت ها خواهند برد.
در شب، بارهای ساحلی، کوسن ها را روی زمین قرار می دهند، و هنرمندان آتش گردان، به هنرنمایی می پردازند.
کجا اقامت داشته باشید:  اقامتگاه جزیره Tuna Bay را بررسی کنید. افراد اقتصادی نیز باید باید عبدالخالد (Abdul Chalet) را جستجو کنند.
رسیدن به آنجا: اتوبوس های منظم از ایستگاه اتوبوس هنتان پوترا در کوالالامپور، طی ۹ ساعت زمان شما را به آنجا می رسانند. همچنین، از فرودگاه LCCT کوالالامپور (KCA) Kota Bharu (Kota Bharu) پرواز کنید و سپس با تاکسی به شهر بندری کوالابیسوت از جزایر توریستی مالزی بروید.


۲) Tioman: یک جزیره برای فلش پکرها (افرادی که سفر کوتاه دارند)


گرچه بخشی از ایالت مالزیایی Pahang است، اما Tioman از توابع شهر Mersing و از جذاب ترین جزایر توریستی مالزی می باشد.
این جزیره ی محبوب، دو ادعا برای شهرت دارد یکی، توپوگرافی رویایی این جزیره ی به شکل قطره اشک در دریای جنوبی چین (به ظاهر) به عنوان یک پس زمینه برای فیلم “جنوب اقیانوس آرام” در سال ۱۹۵۸ استفاده شد، در حالی که مجله تایم آن را یکی از جزایر زیبای مالزی و جهان در دهه ۱۹۷۰ نامید. در میان حیوانات،  مارمولک های غول پیکری هستند که در جستجوی غذا در میان کمپونگ ها  می باشند. نگران نباشید، آنها از انسان دوری می کنند.
کجا بمانید: برای کسب یک تجربه منحصر به فرد، JapaMala را بررسی کنید.
رفتن به آنجا: خدمات اتوبوس از سراسر مالزی به Mersing وجود دارد؛ از اینجا با قایق مجهز به جت در جزیره، می توان ۲ ساعته به مقصد رسید. Tioman همچنین دارای یک فرودگاه کوچک است که Berjaya Airways به کوالالامپور و سنگاپور پرواز می کند.


۳) Langkawi: بهترین مورد برای تجملات


Langkawi از شگفت انگیزترین جزایر دیدنی مالزی، درست در مرز با تایلند، بخشی از ایالت مالزیایی Kedah است، نه ایالت Perlis که در واقع مستقیما با آن مجاور می باشد.
نخست وزیر ماهاتیر محمد، تصمیم گرفت آن را در سال ۱۹۸۶ به یکی از جزایر توریستی مالزی تبدیل کند. او اعلام کرد که این یک جزیره ی آزاد از نظر گمرکی است و از آن زمان رشد لنکاوی با استراحتگاه های برجسته ای مقایسه شده است؛ سواحل شنی زیبای آن، موجب جذابیت فوق العاده برای توریست ها و بازدیدکنندگان شده است.
بهترین راه برای رسیدن به آن، با ماشین کابلی ۲۲۰۰ متری است که ارتفاع آن ۷۱۰ متر بالاتر از سطح دریا است.
کجا اقامت داشته باشید: هشت خانه سنتی مالایی که در یک کشتزار نارگیل به صورت خیلی شیک تر Bon Ton وجود دارد. و همیشه پذیرای اقامت شما است.
چگونه با آنجا بروید: Langkawi تا به حال بهترین ارتباطات پروازی را از هر جزیره مالزی، با ده ها پرواز روزانه به کوالالامپور، سنگاپور و پنانگ، داشته است.


۴) پنانگ: غذا و میراث


مروارید مشرق زمین دارای تاریخ طولانی و مشهور است. توسط کاپیتان فرانسیس نور در سال ۱۷۸۶، جزیره شاهزاده ولز، کشف شده و  برای مدت طولانی یکی از جواهرات امپراتوری بریتانیا بود. با این حال، اهمیت آن به تدریج طی قرن ها کاهش یافت، قبل از آنکه به عنوان مقصد از جزایر توریستی مالزی کشف شد و به عنوان یک مرکز فناوری اطلاعات شناخته شد.
این جزیره با افتخار گذشته خود را در معرض دید عموم قرار می دهد؛ بیانیه ی یونسکو که به جورج تاون تاریخی در سال ۲۰۰۸ اعطا شده است. اما بزرگترین جاذبه آن غذای خیابانی است.  همراه با تعدادی از پیشرفت های طراحی شده برای جذب بیشتر بازدیدکنندگان، از جمله سرمایه گذاری در حمل و نقل عمومی، برنامه کاشت درخت، جشنواره ها و نمایشگاه های فرهنگی جدید
جایی که باید بمانید: از سال ۱۹۴۸، Lone Pine که به تازگی بازسازی شده و در کنار ساحل شمالی جزیره قرار گرفته است، در حالیکه برای کسانی که اقامت در شهر را می پسندند، جایی بیشتر از هتل پناگا، ساختمانهای میراثی در قلب شهر، زیاد جلب توجه نمیکند. Eastern & Oriental Hotel جذابیت زیادی برای عاشقان تجملات دارد، یک ملک مستعمراتی بازسازی شده.
رفتن به آنجا: پروازها از سراسر جهان در فرودگاه بین المللی پنانگ فرود می آید. از آنجا، تاکسی های ارزان قیمت می توانند شما را به مقصدتان در سراسر جزیره برساند یا می توانید با اتوبوس از فرودگاه، خود را به شهر برسانید.


۵) Labuan: جزیره بانکداران


لابوان یکی از سه قلمرو فدرال است (دیگری کوالالامپور و Putrajaya) واقع در ساحل مالزی شرقی، بین ساراواک و صباح قرار دارد. وضعیت ویژه آن به عنوان یک مرکز بین المللی مالی دریایی و منطقه آزاد تجاری این امکان را برای جذب سرمایه گذاری خارجی از بخش مالی فراهم آورده است (حدود ۶،۵۰۰ شرکت دریایی در اینجا مستقر هستند).
در طولانی مدت، دولت مالزی این جزیره را به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تجاری دریایی جهان و از جزایر دیدنی مالزی، شبیه به مراکز خاورمیانه دبی و بحرین قرار می دهند.
اگر شما در کسب و کارهای مالی دستی بر آتش ندارید، دلایل دیگری برای بازدید از آنجا مثل غواصی از کشتی های غرق شده وجود دارد. در طول سالها، کشتی های متعددی در آبهای کم عمق لابانون غرق شدند و این امر برای غواصان نوآورانه و ایده آل بود.همچنین یک گورستان نظامی موجود است که در آن مراسم سالانه مراسم یادبود برای حدود ۳۹۰۰ سرباز متفقین که در طی جنگ جهانی دوم کشته شدند، برگزار می شود.
کجا اقامت داشته باشید: برای خدمات و کیفیت مناسب، Tiara Labuan و Grand Dorsett رقابت تنگاتنگی دارند.
رفتن به آنجا: پروازهای روزانه به فرودگاه لابوان از کوالالامپور، میری در ساراواک و کوتا کینآبالو در صباح وجود دارد.


۶) Layang-Layang


جزیره کوچک لایانگ لایانگ از جزایر زیبای مالزی که کمی بیش از یک صخره مرجانی با یک باند فرود است، در حدود ۳۰۰ کیلومتری شمال غربی شهر صباح کوتا کینآبالو واقع شده است.
لایانگ لیانگ اغلب به عنوان یکی از ۱۰ مکان برتر غواصی در جهان و از جزایر توریستی مالزی با توجه به مجموعه قابل توجهی از حیات دریایی خود، در آبهای ساحلی که به ۲۰۰۰ متر می رسد، شناخته می شود. اما باید گفت این مکان پر از کوسه های کله چکشی است، هر چند می توانید انتظار داشته باشید که پرنده های مانتا، دلفین ها، باراکاودا و لاک پشت ها را نیز ببینید.
کجا اقامت داشته باشید: اقامتگاه سبک سنتی لایانگ لیانگ .
رفتن به آنجا: یک پرواز چارتر از Kota Kinbalu، با قیمت موجود در بسته های مختلف ارائه شده تنها راه برای رفتن به جزیره است.


۷) Sipadan: برای غواصان ماهر


در پایان سال ۲۰۰۲، پس از یک اختلاف طولانی با اندونزی، دیوان بین المللی دادگستری تصریح کرد که جزیره سیپادان متعلق به مالزیا است. سیپادان اغلب به عنوان بهترین مکان برای غواصی در جهان و از جزایر زیبای مالزی محسوب می شود.
به منظور حفاظت از اکوسیستم شکننده ی این محل، در سال ۲۰۰۴، دولت دستور داد تمام اقامتگاه ها، غواصی شبانه را ممنوع  و در روز محدودیت ۱۲۰ غواص را تعیین نمایند. این کار تا آبهای پیرامون نیز ادامه داشت. اینجا، زیستگاه ۳،۰۰۰ گونه ماهی، صدها گونه مرجانی، پرنده های فراوان و کوسه ها و جمعیت های بزرگی از لاک پشت های سبز و منقاردار و از جذاب ترین جزایر دیدنی مالزی است.
کجا اقامت داشته باشید: در Sipadan Kapalai Dive Resort که روی آب ساخته شده یا Sipadan Pom Pom Resort می توانید اقامت داشته باشید.
رفتن به آنجا: مستلزم یک پرواز ۵۵ دقیقه ای از Kota Kinbalu به شهر Tawau، یک ساعت رانندگی تا شهرستان کوچکتر سمپورنا و یک قایق سواری ۴۰ دقیقه ای است.


۸) Redang: برای تعطیلات تابستانی


مجمع الجزایر Redang از جزایر توریستی مالزی، در واقع شامل نه جزیره از جزایر دیدنی مالزی به نامهایLima ، Paku Besar ، Paku Kecil ، Kerengga Besar، Kerengga Kecil، Ekor Tebu، Ling، Pinang و خود Redang است. آنها با هم، یک پارک دریایی واقع در ۴۵ کیلومتری مرز شبه جزیره شرقی مالزیا Terengguan را تشکیل می دهند. Redang بسیار مقرون به صرفه است.
این جزیره دارای فرودگاه است که توسط Berjaya Air اداره می شود و از سال ۲۰۰۴ به طور روزانه به فرودگاه سووانگ کوالالامپور پرواز دارد. با وجود مرجان هایی که حفاظت شده اند، جاذبه های اصلی، مناظر دریایی، غواصی و آبهای شفاف آن است.
کجا اقامت داشته باشید: همان شرکتی که فرودگاه و خطوط هوایی را برای پرواز در اختیار دارد، بهترین مکان برای اقامت، The Taaras، توسط Berjaya را نیز دارد.
رفتن به آنجا: اگر شما نمی خواهید مستقیم پرواز کنید، جایگزین این است که به Kuala Terengganu پرواز کنید، سپس با ماشین بروید و از بندر Merang کشتی بگیرید.


۹) راوا Rawa Island برای تعطیلات آخر هفته


شانس زیادی برای اقامت در یک جزیره خصوصی از جزایر زیبای مالزی وجود ندارد. راوا از جزایر دیدنی مالزی یکی از آنها است. راوا متعلق به خانواده سلطان جوهور، در ۱۶ کیلومتری ساحل شرقی شبه جزیره مالزی است. فقط دو مرکز اقامتی در ساحل غربی با شن های سفید دارد که از بندر اصلی مرسینگ با قایق در دسترس هستند (همچنین نقطه عزیمت برای Tioman که دورتر است).
در حالی که سواحل غربی کاملا مناسب عکاسی است، بقیه ساحل شامل صخره های غیر قابل دسترس و زیبایی است که مستقیما به دریا راه دارد. برای بررسی این موارد، بهترین و آسان ترین راه، اجاره قایق و یا قدم زدن به قله های شیب دار جزیره است.
کجا اقامت داشته باشید: تنها دو مکان برای اقامت در جزیره وجود دارد: Rawa Island Resort یا Alang’s Rawa کوچکتر.
رفتن به آنجا: از کوالالامپور، با اتوبوس یا ماشین به Mersing بروید، که کشتی های منظمی در آن تردد دارند. توجه داشته باشید که در فصول کم باران (نوامبر تا مارس)، فراوانی کشتی می تواند به شدت کاهش یابد.


۱۰) Pangkor: محلی ها آن را دوست دارند.


با وجود مساحت کم ، Pulau Pangkor (پلوا کلمه مالایی برای جزیره است) یکی از محبوب ترین سواحل و جزایر دیدنی مالزی در میان مردم بومی است. Pangkor یکی از قابل دسترس ترین جزایر زیبای مالزی است، اما عمدتا برای اقامت بومیان مالزیایی است که تعطیلات آخر هفته را برای استراحت و تفریح به آنجا می آیند. در اینجا زندگی شبانه کمی وجود دارد، اما به جای آن شما سواحل شنی کم جمعیت، انواع زیادی از غذاهای محلی شگفت انگیز و مردم مهربان را پیدا خواهید کرد.
کجا اقامت داشته باشید: سعی کنید در Pangkor Island Beach Resort بمانید.
رفتن به آنجا: پروازهای مستقیمی به جزیره از سمت فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه از طریق کوالالامپور وجود دارد و یا یک کشتی ۳۰ دقیقه ای از شهر لوموت نیز می گذرد که می توانید با آن به این جزیره از جزایر زیبای مالزی بروید.



منبع: مجله گردشگری همگردی

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!