مقام مالزیایی: احساس امنیت در تهران بیش از نیویورک است

یک مقام مالزیایی امنیت تهران را بیش از نیویورک دانست و خطاب به مالزیایی‌ها گفت: به ایران بروید، لطفا درنگ نکنید.
مدیر عامل موسسه فناوری ‘نوسانتارا’ مالزی با تاکید بر امنیت ایران برای سرمایه‌گذاری، امنیت تهران را بیش از نیویورک دانست و خطاب به مالزیایی‌ها گفت: رسانه‌های غربی بر افکار عمومی تسلط دارند و تصویر منفی از ایران ارائه می کنند. ‘به ایران بروید، لطفا درنگ نکنید’.

محمد رزالی بن محمد یوسف که به عنوان استاد مدعو دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران نیز فعالیت می‌کند در حاشیه ‘کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های تجارت و سرمایه‌گذاری در ایران پسابرجام و همکاری با آ.سه.آن’ به خبرنگار ایرنا، گفت: هنگامی که برای نخستین بار به تهران سفر کردم، همسرم بسیار نگران بود و سئوال کرد که آیا اینجا امنیت دارد و من در پاسخ گفتم من از راه رفتن در تهران بیش از خیابان های نیویورک احساس امنیت می کنیم. اینجا چیزی مرا تهدید نمی کند.

وی دلیل حضور کم رنگ مالزیایی ها در ایران را نداشتن اطلاعات درست دانست و گفت: رسانه های غربی بر افکار عمومی تسلط دارند و تصویر منفی از ایران ارائه می کنند.

این فعال کارآفرینی مالزی، گفت: من فکر می کنم برای ورود به بازار ایران باید اقدام مناسبی انجام دهیم و بهترین راه برای انجام اقدام درست، سفر کردن به ایران و دیدن این کشور است.

وی با این عنوان که شمار زیادی هیات تجاری از کشورهای مختلف در دوران پساتحریم از ایران دیدن کرده اند و مالزی در این عرصه فعال ظاهر نشده است، برگزاری این کنفرانس را مهم توصیف کرد.

محمد رزالی بن محمد یوسف یکی از دلایل حضور کمرنگ مالزیایی‌ها در کشورمان را کافی نبودن دانش آنها در مورد ایران و یا تصوبر ذهنی نامناسب با توجه به تبلیغات منفی انجام شده دانست.

وی به عنوان یک عضو با سابقه سازمان توسعه سرمایه گذاری مالزی (مایدا)، گفت: هنگامی که به تهران سفر کردم، متوجه شدم اگر مالزی اقدام مناسبی انجام ندهد از سایر کشورها در منتفع شدن از بازار ایران عقب می ماند. از اینرو هنگامی که برگزاری این کنفرانس از طرف دانشگاه تهران پیشنهاد شد، من و سایر همکارانم در سازمان توسعه سرمایه گذاری از آن استقبال کردیم.
این استاد مالزیایی، این کنفرانس را نخستین گام برای توسعه همکاری ها دانست و اظهار امیداری کرد که طرف های فعال در هر دو کشور برای دیدار و گفت وگو با یکدیگر تلاش کنند.

وی گفت که فرصت‌های زیادی به ویژه در بخش‌های فناوری و همکاری‌های فنی در ایران وجود دارد که مالزیایی‌ها می‌توانند از آنها منتفع شوند و از سوی دیگر، ایران در بازار آ.سه.آن که بیش از ۶۵۰ میلیون جمعیت را شامل می شود، می تواند از فرصت‌هایی موجود در بخش انتقال فناوری ها، الکترونیک، برق، و تحقیق و توسعه با دانشگاه ها استفاده کند.

این استاد دانشگاه مالزی در ادامه با اشاره به هوش و ذکاوت بالای ایرانیان، گفت: به دانشمندان هسته ای ایرانی نگاه کنید. اساتید ایرانی در دانشگاهای بزرگ جهان از قبیل بوستون، هارواد و ماساچوست هستند. به همین دلیل، من می گویم چرا ما باید وقت را از دست بدهیم. بیاید با یکدیگر همکاری کنیم.

وی گفت: نیاز است طرز تفکر خود را عوض کنیم. ایرانیان نیز به دلیل بازار بزرگ جنوب شرق آسیا و توسعه زیرساخت های منطقه برای ورود به این بازار علاقمند هستند.

وی در پایان ضمن انتقال این پیام به مالزیایی ها که ‘به ایران بروید، درنگ نکنید، لطفا’، ایران را کشوری زیبا با مردمانی مهربان، فرهنگ خوب و غذاهای خوشمزه توصیف کرد و گفت فراموش نکنیم که ما دو کشور مسلمان هستیم.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

نه + 7 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!