موارد تب دنگی در سال گذشته بالاترین میزان در طول تاریخ مالزی بوده است

توریست مالزی –  در کل ۱۳۰.۱۰۱ مورد تب دنگی از ژانویه تا ۲۸ دسامبر سال گذشته ثبت شد که بالاترین میزان در تاریخ مالزی بوده است. به گزارش استار...
توریست مالزی –  در کل ۱۳۰.۱۰۱ مورد تب دنگی از ژانویه تا ۲۸ دسامبر سال گذشته ثبت شد که بالاترین میزان در تاریخ مالزی بوده است.

به گزارش استار مالزی این تعداد، که (۲ ژانویه) توسط مرکز بحران (CPRC) وزارت بهداشت منتشر شده است، نشان داد که بالاترین موارد ثبت شده قبلی ۱۲۰.۸۳۶ بود – در سال ۲۰۱۵. با این حال ، ۱۸۲ مورد مرگ در سال گذشته گزارش شده از ۳۳۶ مورد ثبت شده در سال ۲۰۱۵ کمتر بود.

در بسیاری از کشورهای همسایه تب دنگی افزایش داشت. آمار سازمان بهداشت جهانی، افزایش در سنگاپور، فیلیپین، تایوان، ویتنام، کامبوج، لائوس و چین را بین یک تا هشت برابر بیشتر از سال گذشته نشان داد. همچنین بسیاری از موارد در مکان هایی دیده شده که قبلاً تب دنگی در آنجا ثبت نشده بود.

مطابق آمار بهداشت جهانی، قبل ازسال ۱۹۷۰، فقط ۹ کشور در گیر همه گیرى شدید دنگی بودند این میزان در حال حاضر به ۱۰۰ کشور رسیده است.

CPRC گزارش داده است که مبتلایان دنگی در سال گذشته (تا ۲۸ دسامبر) در مالزی از ۴۹۴۸۶ مورد (۶۱.۴٪) در مقایسه با ۸۰.۶۱۵ مورد در سال ۲۰۱۸ در مدت مشابه افزایش نشان داده است. در سال ۲۰۱۸ تعداد ۱۴۷ کشته وجود داشته است. این در حالی است که از ۹ ژانویه تا ۲۸ دسامبر سال گذشته ۹۹۰ مورد چیکونگونیا و یک مورد مثبت زیکا گزارش شده است.

روزنامه گاردین گزارش داد که افزایش درجه حرارت در سراسر آسیا و قاره آمریکا به شیوع شدید تب دنگی در سطح جهان کمک کرده است و سال ۲۰۱۹ را بدترین سال برای ثبت این بیماری اعلام کرده است.

دکتر هشام عبدالله، مدیر کل بهداشت گفت: علیرغم همه علائم هشدار دهنده، تا آنجا که به پاکیزگی محیط زیست مربوط می شود، مردم توجه چندانی به آن ندارند.

وی از مردم خواست که محیط اطراف خود را تمیز کنند زیرا فراوانی ظروف استفاده شده در محیط ، زمینه هایی را برای پرورش و گسترش پشه دنگی فراهم می کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

15 − 10 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!