موزه غذاهای مالزی در پنانگ

توریست مالزی – از زیباترین و معروف ترین شهرهای تفریحی کشور مالزی، شهر پنانگ است که البته از غیر معمول ترین موزه هایی که شاید حتی فکرش را هم...
توریست مالزی – از زیباترین و معروف ترین شهرهای تفریحی کشور مالزی، شهر پنانگ است که البته از غیر معمول ترین موزه هایی که شاید حتی فکرش را هم نکنید وجود داشته باشند را در خود دارد. از موزه ی روح بگیرید تا موزه هایی با عناوین عجیب و غریب دیگر. یکی از این موزه ها که هم خوشمزه است و هم عجیب، موزه ی غذاهای عجیب پنانگ است. با شنیدن نام این موزه، اول گشنه می شوید و بعد تردید می کنید که آیا این غذاها که عجیبند، خوشمزه هم هستند؟ د
این شهر از جمله شهرهای توریستی و تفریحی کشور مالزی است که گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب می کند. پنانگ در واقع یک جزیره ی باریک است که جز سرزمین اصلی به حساب می آید. مرکز شهر پنانگ جرج تاون است که اکثر زیبایی ها یک جا در خود جمع کرده است. قدیمی ترین اثر تاریخی شهر پنانگ به قرن ۴ میلادی باز می گردد و بر اساس منابع چینی ،این جزیره توسط دریانوردان چینی ساخته شده است. آب و هوای پنانگ گرم و مرطوب است. برخی از جاذبه های پنانگ می توان از تپه ی پنانگ، مزرعه ی پروانه ها، جنگل بوکیت پانچو، پل پنانگ و موزه های این شهر است .

موزه ی غذاهای پنانگ!
موزه ی غذاهای عجیب پنانگ در واقع یک نگاه عمیق فرهنگی به فرهنگ غذایی مالزی و تقابل و تلفیقش با فست فود ها و عادات خوب و یا بد غذایی دارد. نمایش روزمره ای از دریچه ی غذایی مالزی با ظرف های مخصوص و شاید حتی بزرگ تر شاید خود شاهدی بر حرف ما باشد. ساختمان موزه ی غذاهای عجیب در یک ساختمان قدیمی که متعلق به سال های دهه ی ۱۹۴۰ است و در جرج تاون قرار دارد، مستقر شده است. این ساختمان زمانی دست استعمارگرانی بوده است که در مالزی حضور داشتند. موزه ی غذاهای عجیب پنانگ از ۳ بخش به وجود آمده است. این ۳ بخش عبارتند از ۳ سالن که به نام های Education Zone، Wow Zone و Info Zone هستند. در واقع هر کدام از این سالن ها ماموریتی را به عهده دارند و برای مقاصد خاصی تشکیل شده اند. اطلاعات موزه، گالری دوم برای عجایب و دیدنی های موزه و سالن سوم برای قسمت آموزشی موزه است. لازم به ذکر است که در این موزه تمامی مدل هایی که قرار دارند به شکل فوق العاده ای به صورت واقع گرایانه هستند.
در واقع صاحب این موزه، آقای سون لائو از تکنیک های ژاپنی برای طراحی و مدیریت بصری این موزه استفاده می کند. در سالن اول که همان Info zone است، اولین چیزی که به چشم شما می خورد نمایش بیش از ۱۰۰ نوع غذای محبوب و سنتی کشور مالزی است که توسط بومیان مالزی، چینی ها و مردمانی از قوم پراکانان آن ها را نیز طبخ می کنند. جالب است بدانید که مجسمه های مومی این موزه نیز کماملا به شکل مردمانی از این نژادها که نام بردیم، ساخته شده اند. در مواردی که اشیای نمایشی داخل شیشه قرار گرفته باشند، توضیحات کامل و جامعی درباره ی آن ها نیز در کنارشان قرار گرفته است. در سالن اول همچنین اطلاعاتی درباره ی شکل تغذیه در شبانه روز، این که چکونه دور هم جمع می شوند و یک روز معمولی را با صبحانه خوردن شروع می کنند، به صورت کاملا نمایشی با استفاده از مجسمه های مومی داده می شود. به طور مثال برای وعده ی صبحانه، در غرفه ناسای لیماک یک رستوران کنار جاده ای را نشان می دهد. برای ناهار سوپ چینی و به دنبال آن در یک محوطه ی بزرگ تر دیگر عادات غذایی را به صورت متنوع نشان می دهد. غرفه های غذایی دیگری همچون غذاهای ماماک ، روتی چانای و تی تاریک نیز به شما درباره ی عادات غذایی مردم مالزی اطلاعات کاربردی و مفیدی می دهد.

بخش غذاهای بزرگ تر از سایز واقعی در موزه
از قسمت اول که گذر کنیم به سالن و گالری دوم یعنی Wow zone می رسیم. دراین بخش با مواد غذایی بزرگ تر از سایز اصلیشان مواجه می شوید. کیک شکلات را تصور کنید که اندازه ای نصف جثه ی خودتان را داشته باشد و بخواهید آن را بخورید! یا غذاهای مورد علاقه ی خود را در سایزی بزرگ تر، یعنی واقعا خیلی بزرگ تر از سایز معمولش را ببینید و بخواهید که با آن عکس هم بندازید. جالب است نه؟ در حقیقت باید اعتراف کنیم که واقعا باعث گرسنگی می شود. در این قسمت از موزه غرفه های چندول، لاکسا، کاری مونه، روجاک و آیس کجنک قرار دارد.
بعد از این که حسابی در بخش دوم گرسنه شدید و البته عکس های جالبی نیز گرفتید، دیگر زمان وارد شدن به بخش سوم و آموزشی موزه یعنی Education zone است. در این قسمت از موزه سیاست های موزه بر این بوده است که به مردم نشان دهد که چگونه یک سبک اشتباه غذاخوردن می تواند به محیط اطراف و محیط زیست آسیب وارد کند و تاثیر منفی هم بر روی شخص و هم بر محیط اطرافش بگذارد.
قدیم تر ها در مراسم های عروسی مالزیایی ها یک نوع سوپ سرو می شده که شاید الان به نظرتان بسیار عجیب بیاید، سوپ گوشت کوسه! این رسم تا حد زیادی در جامعه ی مالزیایی ها از بین رفته ولی هنوز هم در برخی از اقوام وجود دارد.

اتاق شکلات های موزه پنانگ هم بخش دیگری از این موزه خوشمزه است.

موزه ی پنانگ در شماره ی ۴۹ لبو پانتائی در خیابان جورج تاون پنانگ قرار دارد.
ساعات کاری موزه، هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر می باشد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هجده − چهارده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!