موزه قصر رسمی پادشاه مالزی

توریست مالزی – موزه سلطنتی در کنار Jalan Istana، محل زندگی سابق پادشاه مالزی است. فضای ۵۰،۰۰۰ متر مربع این قصر برروی تپه Bukit Petilang واقع شده که به...
توریست مالزی – موزه سلطنتی در کنار Jalan Istana، محل زندگی سابق پادشاه مالزی است. فضای ۵۰،۰۰۰ متر مربع این قصر برروی تپه Bukit Petilang واقع شده که به Klang River مشرف است. در سال ۲۰۱۱، قصر ملی جدید جایگزین این قصر شد. درسال ۲۰۱۳ این قصر به موزه سلطنتی تبدیل شد.
ساختمان اصلی این قصر درسال ۱۹۲۸، توسط یک پولدار چینی ساخته شد. درزمان اشغال کشور توسط نیروهای ژاپنی، از سال ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵ مقر حکومت آن ها بود. در سال ۱۹۵۷ این قصر برای اقامت سلطان سلانگور بازسازی شد و صاحب آن به مبلغ ۱.۵ میلیون دلار آن را به دولت فدرال مالزی فروخت.پس از آن این قصر به قصر اختصاصی پادشاه مالزی اختصاص یافت.
پس از انتقال قصر سلطنتی به Jalan Duta  و در آغاز سال ۲۰۱۳، مقامات دولتی تصمیم گرفتند دو نفر محافظ با لباس سنتی در ورودی این قصر قراردهند تا سنت سلطان های مالایی زنده شود و این قصر به محلی برای بازدید توریست ها تبدیل گردد. برای محافظت از کلکسیون های موجود در این قصر، از پلیس سلطنتی مالزی و دپارتمان موزه ها نیز کمک گرفته شده است.
ورود به قصر اصلی برای عموم آزاد نیست اما ورودی آن برای توریست ها جذاب است. مقابل Istana Negara، ورودی اصلی طاقی شکل قراردارد و در دو طرف این ورودی، پست نگهبانی سربازان است که از سال ۲۰۱۳ با لباس سنتی مالایی در محل خدمت حاضر می شوند.
در ضلع شرقی این قصر، اتاق تاجگذاری واقع شده است که برای مراسم رسمی مانند مراسم تحلیف نخست وزیر، تایید سفرای کشورهای خارجی و استفاده می شد. درطبقه اول، سالنی قراردارد که پادشاه مهمانان ویژه را ملاقات می کرده است .

قصر رسمی اعلاحضرت Yang di-Petruan Agong (2011-1957)

موزه ملی (۲۰۱۳ تا کنون)

سبک معماری: معماری غربی

شهر: کوالالامپور، منطقه فدرال

سال ساخت: ۱۹۲۸

سال افتتاحیه: ۱۹۵۷

سال بازسازی: ۱۹۸۰
قصر جدید:
قصر جدید در Jalan Duta واقع شده است و به گفته وزیر کار،Shaziman Abu Mansor “دستاورد خارق العاده مالزی در زمینه معماری است که حتی از برج های دوقلو هم فراتر می رود”.

 


img_9083

img_9093

img_20140323_105633157

 

istana_negara_kl_2007_003

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!