موزه مخابرات کوالالامپور (Muzium Telekom)

موزه ارتباطات و مخابرات کوالالامپور اولین موزه تعاملی مالزی است که در آن وقایع مهم در تاریخچه مخابرات این کشور به ترتیب زمانی به تصویر کشیده شده اند.
توریست مالزی – موزه ارتباطات و مخابرات کوالالامپور اولین موزه تعاملی مالزی است که در آن وقایع مهم در تاریخچه مخابرات این کشور به ترتیب زمانی به تصویر کشیده شده اند.

این موزه دارای گنجینه ای بزرگ و نفیس از یافته ها و آثار تاریخی ارزشمندی است که با توضیحات کامل در قالب ۵ گالری تفسیم بندی شده اند و بازدیدکنندگان از طریق این مجموعه ها می توانند با اختراعات واکتشافات مهم در تاریخ ارتباطات مالزی و جهان همچون پدید آمدن تلگراف, اختراع تلفن توسط گراهام بل, اختراع رادیو، تلکس، شبکه های مایکروویو، پخش تلویزیونی، استفاده از ماهواره ها، توسعه تلفن همراه، خصوصی سازی تلکام مالزی و راه اندازی برج کوالالامپور به عنوان یک برج مخابراتی آشنا شوند.

این موزه در ساختمانی تاریخی و منحصربفرد با نمایی از ۸ ستون برجسته و معماری نئو کلاسیک یونانی قرار دارد که در سال ۱۹۲۸ ساخته شده است. در سال ۱۹۸۰ سازمان مخابرات مالزی تصمیم میگیرد که با خراب کردن این ساختمان بازمانده از دوران مستعمراتی, در این مکان برجی ۲۶ طبقه به عنوان دفتر مرکزی این شرکت احداث کند اما با تاکید رئیس جمهور وقت دکتر مهاتیر محمد مبنی بر حفظ میراث ملی این کشور, این سازمان تصمیم می گیرد تا این بنا را به موزه تلکام تبدیل نماید.

مرمت و بازسازی این ساختمان قدیمی و منحصربفرد با هزینه ای بیش از ده میلیون رینگت انجام شده است و گردآوری و بایگانی آثار و گنجینه های تاریخی نمایش داده شده در این موزه از سال ۱۹۹۳ تا نیمه های ۱۹۹۴ بطول می انجامد. سرانجام موزه مخابرات در تاریخ ۳ ژوئن ۱۹۹۴ جهت بازدید عموم مردم و توریست های داخلی و خارجی رسما آغاز به کار میکند.

گالری های این موزه شامل مجموعه آثاری است که اکثر آنها را خود شرکت تلکام مالزی و سازمان های زیر شاخه اش گردآوری کرده اند. بخش دیگری از آثار و تجهیزات ارتباطی این موزه نیز توسط سازمان موزه ها و باستان شناسی مالزی , موزه ایالتی ساراواک, دپارتمان بایگانی و کتابخانه ملی مالزی, پلیس سلطنتی و افراد عادی اهدا شده اند.

گالری های موزه به گونه ای طراحی شده اند که بازدیدکنندگان را قدم به قدم در مسیر تاریخ ۱۲۰ ساله مخابرات و تجهیزات ارتباطی هدایت می کند و با امکانات سمعی و بصری مختلف اطلاعات جالب و ارزشمندی را از زمان استفاده از کدهای مورس تا شبکه های پیشرفته ودیجیتالی امروز, در اختیار این بازدیدکنندگان قرار می دهد.

این گالری ها عبارتند از :

● گالری ۱ ( دوران ماقبل تاریخ) : نگاهی اجمالی بر ابزارهای ارتباطی اولیه مانند نقاشی های یافت شده در غارهایTambun و Bersurat از دوره Neolithic

● گالری ۲ (آغاز عصر ارتباطات) :آشنایی با اولین تلاش های پیشگامانه در صنعت ارتباطات بین سال های ۱۸۷۰ تا ۱۸۷۸ مانند توسعه سیستم مورس در منطقه Taiping

● گالری ۳ (مخابرات در دوران قبل و بعد از استقلال مالزی ): آشنایی با دوران رشد سیستم های مخابراتی در مالزی و کلکسیونی از انواع دستگاه های تلفن قدیمی از سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۸۰ و ظهور تلفن های همراه

● گالری ۴ (عصر مدرن ):آشنایی با تحولات عظیم معاصر در دنیای دیجیتال و ارتباطات آنلاین در سطح جهانی

● گالری ۵ (ارتباطات هوایی): آشنایی با شاخه ای خاص از ارتباطات در سیستم های حمل و نقل هوایی و سیستم های شبیه سازی پرواز

موزه تلکام در خیابان راجا چولان و در مرکز شهر کوالالامپور واقع شده و به همین سبب دسترسی به آن از طریق سیستم حمل و نقل عمومی آسان است.

اگر از خط قطار Putra LRT استفاده میکنید در ایستگاه Putra Dang Wangi و در صورت استفاده از مونوریل در ایستگاه Bukit Nanas پیاده شده و تنها با چند دقیقه پیاده روی به این موزه خواهید رسید.

بهای ورودیه این موزه برای بزرگسالان ۱۰ رینگت و برای کودکان ۵ رینگت می باشد.

آدرس وب سایت : www.muziumtelekom.com.my

آدرس : Bangunan Muzium Telekom,Jalan Raja Chulan, Kuala Lumpur

ساعات کاری : ۹am – 5pm( تعطیل در روزهای دوشنبه)

telecom museum3telecom museum5telecom museum2001KLTelephone Museum (14)001KLTelephone Museum (38)001KLTelephone Museum (33)

پاسخی ارسال کنید

*

*

8 − 7 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!