موزه ملی پارچه

توریست مالزی – موزه ملی پارچه محل نگهداری مجموعه بی نظیری از پوشاک، لوازم فرعی و پارچه است. این موزه چهار گالری اصلی دارد: گالری پوهون بودی، گالری پلانگی،...
توریست مالزی – موزه ملی پارچه محل نگهداری مجموعه بی نظیری از پوشاک، لوازم فرعی و پارچه است. این موزه چهار گالری اصلی دارد: گالری پوهون بودی، گالری پلانگی، گالری تلوک برانتای و گالری راتنا ساری.
گالری پوهون بودی منشا پارچه ها از دوران قبل از تاریخ و نیز روند رشد آنها در تجارت را نشان می دهد. همچنین در اینجا لوازم، مواد اولیه و روش های سنتی ساخت پارچه به نمایش گذاشته می شوند. نمایش فیلم، بازدیدکنندگان را از فرایندهای ساخت پارچه از قبیل کرینگ کام، سانگ کت و پوا کومبو مطلع می کند.
گالری پلانگی مجموعه های میراثی منتخب از قبیل انواع لباس هایی که جوامع مختلف مالزی بر تن می کردند را به نمایش می گذارد. این مجموعه ها شامل لباس هایی که جامعه بابا نیونیا در ملاکا بر تن می کردند، و نیز لباس های متنوع جوامع قومی صباح و ساراواک است.
گالری تلوک برانتای، میراث غنی سانگ کت مالایی را به نمایش می گذارد از قبیل کین تنون (بافت)، کین برایات (آیات)، سانگ کت تنگارونگ.
گالری رانتا ساری نیز بدلیل نمایشگاه زیبای آن که در آن جواهرات سنگین و لوازم تزئینی شخصی نمایش داده می شود، احتمالا در بین این گالری ها مزین ترین گالری محسوب می شود. در این نمایشگاه وسایل تزئینی که جوامع بومی مختلف در سراسر مالزی استفاده می کنند، وجود دارند.

منبع: وب سایت وزارت توریسم مالزی

پاسخی ارسال کنید

*

*

14 + چهارده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!