میانبرهای پیشگیری از آلزایمر

توریست مالزی – ۴۷ میلیون نفر در سراسر جهان با آلزایمر درگیر هستند و پژوهشگران معتقدند، ۳۵درصد این افراد، امکان پیشگیری از این بیماری را داشته‌اند. به گزارش سلامت...
توریست مالزی – ۴۷ میلیون نفر در سراسر جهان با آلزایمر درگیر هستند و پژوهشگران معتقدند، ۳۵درصد این افراد، امکان پیشگیری از این بیماری را داشته‌اند.
به گزارش سلامت نیوز، بعضی از محققان، ژن‌ها را در ابتلا به این بیماری موثر می‌دانند و بعضی دیگر می‌گویند سبک زندگی مخرب، دلیل اصلی نابود شدن مغز است. زوال عقل یا آلزایمر، این روزها بیشتر از هر زمانی آدم‌ها را از پا در می‌آورد و به باور محققان، هنوز هم می‌توان با ایجاد تغییراتی ساده در زندگی، از این بیماری دور ماند.
به یاد گرفتن ادامه دهید. نگذارید مغزتان فرصت یاد گرفتن را از دست بدهد. محققان می‌گویند کسانی که همیشه در حال یادگیری هستند، مهارت‌های شناختی بالاتری دارند و احتمال دچارشدنشان به زوال عقل کمتر است.

مراقب گوش‌هایتان باشید
با توجه به بررسی‌های انجام شده، کاهش شنوایی، خطر زوال عقل را بیشتر می‌کند. به‌گفته محققان، کسانی که با مشکلات شنوایی درگیر هستند، به‌جای ساختن با این مسئله، بهتر است از ابزارهایی مثل سمعک استفاده کنند تا مغزشان هم مثل گوش‌هایشان کم‌توان نشود.

فشارخونتان را پایین بیاورید
فشارخون بالا و آلزایمر ارتباط مستقیمی با هم دارند. بالا بودن سطح فشارخون، نه تنها سلامت قلب را تهدید می‌کند، بلکه به مغز هم آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

قند خونتان را کنترل کنید
بالا بودن سطح قندخون و کنترل نکردن دیابت، می‌تواند مغز را ناتوان کند. اگر به این بیماری دچار هستید، با وسواس رژیم غذایی‌تان را اصلاح کنید و درمان‌های دارویی را جدی بگیرید.

وزن کم کنید
هرچه وزنتان بالاتر باشد، مغزتان بیشتر در معرض خطر نابودی قرار می‌گیرد. کاهش وزن و تحرک بیشتر، به حفظ سلامت قلب کمک کرده و خطر ابتلا به آلزایمر را کمتر می‌کند.

با افسردگی بجنگید
حفظ سلامت روان و درمان اختلالات اضطرابی، کمک بزرگی به سالم ماندن مغز می‌کند. محققان می‌گویند، کسانی که با اضطراب مزمن و افسردگی درگیر هستند، بیشتر دچار زوال عقل می‌شوند.مغزتان را کوک کنید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج × سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!