میوه استوایی ساورسوپ (Soursop)

میوه ساورسوپ که نام دیگر آن گراویولا می باشد میوه ای گرمسیری است که خاستگاه اصلی آن مکزیک, کوبا و آمریکای مرکزی است .
توریست مالزی – میوه ساورسوپ که نام دیگر آن گراویولا می باشد میوه ای گرمسیری است که خاستگاه اصلی آن مکزیک، کوبا و آمریکای مرکزی است.

این میوه در کشورهایی با آب و هوای گرم و رطوبت بالا کشت می شود و در مالزی بیشتر می توان آن را درماه های آپریل و اکتبر در بازارهای میوه محلی پیدا کرد. میوه ساورسوپ شکلی قلب مانند دارد و پوست ضخیم آن دارای خارهای گوشتی کوچک ونرم می باشد.

هنگامی که این میوه می رسد رنگ پوست آن از سبز تیره به زرد متمایل می شود. در مالزی این میوه به دلیل شباهت ظاهری اش با میوه دوریان ‘دوریان بلاندا’ (Durian Belanda) یا دوریان هلندی نامیده می شود. ساورسوپ رسیده گوشتی خمیری و سفید رنگ با دانه های بزرگ سیاه دارد و عطر آن بسیار خوش آیند و ملایم است.

این میوه کمی اسیدی است و طعم منحصربفرد آن چیزی شبیه مخلوط توت فرنگی وآناناس با خامه شیرین است! میوه ساورسوپ معمولا بصورت خام خورده می شود و یا آب آن گرفته می شود که عصاره ای غلیظ و فرح بخش ایجادمی کند. این عصاره به دلیل عطر و طعمش در تهیه انواع بستنی، شربت و اسموتی استفاده می شود. در مکزیک از مخلوط این میوه با شیر یا خامه و شکر, دسری خوشمزه درست می کنند که بسیار محبوب است.

میوه ساورسوپ سرشار از فیبر و ویتامین های B2 ، B1 و C است و در درمان برخی بیماری ها مانند سرفه های شدید، اسهال و درد معده موثر است.

تحقیقات نشان داده اند که هر میوه ساورسوپ حاوی ۱۵ میلیگرم آنوناسین (Annonacin) است که مقادیر زیاد آن می تواند علائم عصبی شبیه به بیماری پارکینسون ایجاد کند بنابراین توصیه می شود که هیچ گاه درمصرف این میوه زیاده روی نکنید.

Kaua'i - Steel Grass - Rachelle's Photossoursoupsoursop2Soursop-Juice-Step-4

 

پاسخی ارسال کنید

*

*

5 × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!