میوه اژدها / پیتایا (Pitaya)

توریست مالزی – میوه اژدها یا پیتایا، پیتاهایا، هو لونگ گو، گلابی توت فرنگی، به میوه چندین نوع کاکتوس اطلاق می‌شود. این میوه بومی مکزیک و آمریکای مرکزی و...
توریست مالزی – میوه اژدها یا پیتایا، پیتاهایا، هو لونگ گو، گلابی توت فرنگی، به میوه چندین نوع کاکتوس اطلاق می‌شود. این میوه بومی مکزیک و آمریکای مرکزی و جنوبی است و نیز در کشورهای آسیای جنوب شرقی همچون ویتنام، تایوان، جنوب چین، جزیره اکیناوا (ژاپن)، فیلیپین و مالزی هم کشت می‌شود.

شکوفه این میوه فقط شب هنگام به صورت یک گل سفید بزرگ رشد می کند که به آن گل کاکتوس گفته می شود. در فرهنگ های مختلف نام هایی همچون “گل ماه” و “ملکه شب” نیز بر آن نهاده اند. این میوه قابل پرورش در خانه نیز می باشد.

میوه تخم‌مرغی شکل، خاردار، زرد (یا گاهی قرمز) و دارای بذور سیاه رنگ است. بخش داخلی این میوه ها قابل خوردن بوده و دارای طعمی دلپذیر و مزه‌ای تقریبا شیرین است.
میوه‌های این گیاه قابل خوردن بوده و در نوشیدنی‌ها و کیک‌ها نیز از آن استفاده می‌گردد. علاوه بر این، به دلیل خاصیت رونده بودن یا آویزان بودن ساقه‌ها و همچنین وجود گل‌های بزرگ و زیبا، به عنوان گیاهی زینتی نیز کشت می‌شود.

– میوه دراگون حاوی کربوهیدرات، پروتئین، چربی ، فیبر، کلسیم، آهن، فسفر، ویتامین آ ، ب ۱ ، ۲ ، ۳ و ویتامین سی می باشد.

– میوه اژدها دارای انواع ویتامین ها است و در جلوگیری از سرطان روده بزرگ و دیابت موثر است.

– این میوه سرشار از املاح معدنی است که باعث کاهش کلسترول و تنظیم فشار خون می‌شود. مصرف دائم آن می‌تواند آسم و سرفه‌های شدید را بهبود دهد و از خاصیت آنتی اکسیدان بالایی برخوردار است، و از فعالیت رادیکال‌های آزاد که باعث بروز سرطان و بیماری‌های دیگری می‌شود، جلوگیری می‌کند.

– میوه اژدها مواد سمی، مانند فلزهای سنگین را خنثی می‌کند. از میوه این درخت مربا و شربت هم درست می‌کنند و شربت درست شده از این میوه دراگونیتی نام دارد.

– مصرف مداوم میوه اژدها می تواند آسم و سرفه های شدید را بهبود دهد. میوه اژدها در تقویت بینایی نقش مهمی دارد. میوه اژدها که منبع غنی کلسیم وفسفر است دندان و استخوان را تقویت می کند. مصرف منظم این میوه به کاهش وزن کمک می کند. میوه اژدها قند خون در دیابت نوع۲ را کاهش می دهد. این گیاه به تقویت حافظه کمک می کند.

– میوه قرمز آن دارای مقادیر زیادی ویتامین سی می باشد.

– دانه های این میوه دارای امگا ۷ است.

– مصرف آن باعث دفع مواد سمی از بدن می شود.

– میوه اژدها به طور قابل توجهی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را با توجه به محتوای فلاونوئید موجود درآن کاهش دهد.

قابل توجه: مصرف دائم این میوه توصیه نمی شود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!