میوه فیسالیس physalis

توریست مالزی – میوه فیسالیس به دلیل طعم خوش و بی‌نظیرش در کشورهای اروپایی و آمریکایی طرفداران زیادی دارد. فیسالیس میوه استوایی بومی آمازون بوده است که در آفریقا...
توریست مالزی – میوه فیسالیس به دلیل طعم خوش و بی‌نظیرش در کشورهای اروپایی و آمریکایی طرفداران زیادی دارد. فیسالیس میوه استوایی بومی آمازون بوده است که در آفریقا و آسیا یافت می‌شود. بوته‌های این میوه تا ارتفاع ۱ متر رشد می‌کنند و دارای بوته‌های کوچک مخملی کرم رنگ ۳ گوش است. میوه‌ی فیسالیس در غلاف گل رشد کرده و در آن مخفی است. ویژگی‌ منحصربه‌فرد میوه‌ی فیسالیس ظاهر فانوس شکل آن است.

این میوه به رنگ زرد طلایی است و از نظر شکل و اندازه شبیه گوجه‌ای کوچک است. چندین گونه در رده‌ی فیسالیس و خانواده‌ی بادنجانیان وجود دارد؛ بنابراین این گیاهان نیز از خانواده‌ی گوجه و بادمجان محسوب می‌شوند. تنها چند گونه از فیسالیس میوه‌ی خوردنی تولید می‌کنند. فیسالیس طعمی نسبتا ترش و شیرین دارد. درون میوه‌های رسیده دانه‌هایی کوچک وجود دارد و خوردن میوه‌ی نارس در بعضی افراد ناراحتی گوارشی ایجاد می‌کند. این میوه‌ها به‌طور تازه و همچنین در پای، سالاد میوه و غیره مصرف می‌شوند. طعم فیسالیس مشابه آناناس و توت‌فرنگی است.

این میوه بدون نگهداری در یخچال بیش از ۱۰ روز ماندگاری دارد و در صورت نگهداری در یخچال حدود ۲ ماه مدت زمان ماندگاری این میوه نیز افزایش می‌یابد. یکی از غنی ترین منابع طبیعی آنتی اکسیدان ها و سرشار از ویتامین هایA ، E، C ، P است و بدن انسان را در مقابل خنثی سازی رادیکال‌های آزاد که موجب بروز بیماری هایی همچون سرطان، سکته قلبی، پروستات، آسم و آلرژی می‌شود، حفاظت می کند.

از میوه فسالیس در تهیه کرم های آرایشی نیز استفاده می شود همچنین مصرف این میوه تاثیر بسزایی در شادابی و طراوت پوست دارد. از جمله خواص این میوه تقویت کننده سیستم دفاعی بدن است، خاصیت ضد سرطانی،ضد باکتری و ضد ویروسی دارد. دم کرده آن برای درمان آسم موثر است، این میوه برای بیماری های پوستی خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کننده دارد.

برگ های آن برای درمان مالاریا، هپاتیت، روماتیسم و ناراحتی کبدی مورد استفاده قرار می گیرد.منبع آنتی اکسیدان و بتاکاروتن است. ویتامین P موجود در آن به بدن در جذب ویتامین C کمک می ‌کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. ویتامین های B کمپلکس در این میوه مانند تیامین برای سوخت و ساز سالم بدن پوست چشم و مغز لازم است. پکتین نوعی فیبر موجود در این میوه است که کاهش دهنده کلسترول است.فیسالیس غنی از مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم، فسفر و منیزیم است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!