نخست وزیر پیشین مالزی بار دیگر بازداشت شد

توریست مالزی- نجیب رزاق نخست وزیر پیشین مالزی برای دومین بار به دستور کمیسیون مبارزه با فساد این کشور به اتهام دستکاری در اسناد مرتبط با پرونده فساد مالی...
توریست مالزی- نجیب رزاق نخست وزیر پیشین مالزی برای دومین بار به دستور کمیسیون مبارزه با فساد این کشور به اتهام دستکاری در اسناد مرتبط با پرونده فساد مالی وان ام دی بی یا صندوق ملی توسعه بازداشت شد.
به گزارش ایرنا ، نجیب رزاق نخست وزیر پیشین مالزی درشهریورماه سال جاری نیز برای نخستین بار توسط کمیسیون مقابله با فساد مالزی برای بازجویی در مورد پرونده فساد مالی وان ام دی بی بازداشت شده بود اما با ارائه وثیقه از بازداشت خارج شد.
این کمیسیون امروز نیز برای بازجویی های بیشتر و با اتهام جدید دستکاری در برخی اسناد مرتبط با صندوق توسعه مالزی واحد دوباره حکم بازداشت وی را صادر کرد اما اعلام نمود که نجیب می تواند با ارائه وثیقه پس از بازجویی آزاد شود.
طبق گزارش رسانه های مختلف ، نخست وزیر سابق مالزی با اتهامات متعدد و مختلف فساد مالی روبه رو است. ‘رسماه منصور’ همسر نجیب رزاق نیز توسط کمیسیون مقابله با فساد مالزی رسما با اتهامات مختلف پولشویی مواجه شده است .
وی هفته گذشته دوباره برای بازجویی به کمیسیون مقابله با فساد مالزی فراخوانده شد. نجیب رزاق و همسرش تمامی این اتهامات را رد کرده و می‌گویند که بی‌گناه هستند.
پس از پیروزی ماهاتیر محمد در انتخابات مالزی، نجیب رزاق و همسرش ممنوع‌الخروج شدند و اموال آنها نیز توقیف شد. طبق گزارش های رسانه ای قریب به ۲۷۵ میلیون دلار شامل پول نقد ،طلا و جواهر و اموال نجیب رزاق و همسرش توقیف شده است.
ماهاتیر محمد یکی از مهمترین اولویت های دولتش را مقابله با فساد مالی و اداری دراین کشور اعلام کرده است . نجیب رزاق علاوه بر نخست وزیری، وزیر امور مالی پیشین مالزی نیز بود.
وی که اکنون نماینده مجلس نمایندگان است ، به همراه خزانه دار سابق مالزی امروز باید به سوالات بازرسان کمیسیون مقابله با فساد مالی مالزی پاسخ دهند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

17 + 13 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!