نظافت خانه را به “نظافتچی هوشمند” بسپارید

توریست مالزی- تمیز کردن کف خانه همیشه یکی از مسائل عذاب آور و کسل کننده است. برای این منظور تاکنون چندین ربات ساخته شده که هر کدام نواقصی داشته‌اند، اما...
توریست مالزی- تمیز کردن کف خانه همیشه یکی از مسائل عذاب آور و کسل کننده است. برای این منظور تاکنون چندین ربات ساخته شده که هر کدام نواقصی داشته‌اند، اما ربات جدید از ویژگی‌های منحصر به فردی بهره می‌برد.

جدیدترین ربات طراحی شده برای کف‌سابی خانه “Everybot RS700” نام دارد که با بهره‌گیری از مجموعه‌ای از حسگرهای هوشمند به دنبال کثیفی حتی در نقاط تاریک و دور از دسترس می‌گردد و آن را تمیز می‌کند. از دیدگاه طراحی، شاید جالب‌ترین چیز در مورد “Everybot RS700” این است که هیچ چرخی ندارد.

زیر این ربات به جای چرخ دو پد تمیزکننده میکروفیبری قرار می‌گیرد که می‌تواند با تغییر نحوه چرخش، سرعت و جهت ربات را تعیین کند. این تمیزکننده‌ها توسط یک منبع آب داخلی به صورت اتوماتیک تغذیه می‌شوند و قابلیت جدا شدن به منظور شستشو دارند.

مجموعه ای از حسگرهای چند جهته، ربات را از برخورد با مبلمان و دیوارها حفظ می‌کند، در حالی که سنسور مخصوص آن وقتی که دستگاه روی لبه یک پله یا در آستانه سقوط قرار دارد، تشخیص می‌دهد.

این ربات به اصطلاح “فناوری خروج از سایه” نیز دارد که ربات را قادر می‌سازد تا نقاط کم‌نور خانه را مانند زیر مبل تشخیص دهد و پس از اتمام تمیزکاری در آنجا نماند و در نقاط روشن‌تر به دنبال کثیفی بگردد.

ربات مذکور طیف وسیعی از حالات تمیزکاری را بسته به نیاز افراد پوشش می‌دهد. از جمله اینکه “Everybot RS700” را می‌توان به تمیز کردن امتداد دیوارهای اتاق فرستاد، یا آن را روی نقاط مشخصی از خانه متمرکز کرد.

این ربات را می‌توان از طریق کنترل از راه دور نیز به صورت دستی کنترل کرد. این ربات با هر بار شارژ کامل، دو ساعت و نیم تمیزکاری می‌کند. به گفته شرکت سازنده اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود این ربات در ماه دسامبر با قیمت ۲۷۹ دلار در دسترس خواهد بود.

منبع: ایسنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

بیست − چهارده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!