نظرسنجی اینستاگرامی، عامل خودکشی دختر جوان مالزیایی؛ «به نظر شما بمیرم؟»

توریست مالزی – یک نوجوان ۱۴ ساله در مالزی با انتشار یک پست نظر سنجی در برنامه اینستاگرام و ترغیب مخاطبان، اقدام به خودکشی کرد. به گزارش مهر و...
توریست مالزی – یک نوجوان ۱۴ ساله در مالزی با انتشار یک پست نظر سنجی در برنامه اینستاگرام و ترغیب مخاطبان، اقدام به خودکشی کرد.
به گزارش مهر و به نقل از گاردین، به گفته پلیس، این نوجوان یک پست نظر سنجی در اینستاگرام منتشر و این سوال که «بهتر است زنده بمانید یا بمیرید» را مطرح کرد. پس از دریافت پاسخ‌ها، ۶۹ درصد مخاطبان اعلام کردند «مرگ بهتر از زندگی است» و این امر موجب ترغیب وی به خودکشی شد.
به دنبال خودکشی این نوجوان، سید صادق سید عبدالرحمان وزیر ورزش و جوانان مالزی نسبت به وضعیت سلامت روان جوانان این کشور و تأثیر استفاده از فضای مجازی بر روی آن‌ها اعلام نگرانی کرده است.
در ماه فوریه برنامه اینستاگرام به دلیل وقوع چندین خودکشی متأثر از استفاده از این برنامه میان نوجوانان، تصمیم به حذف تصاویر و مطالب مربوط به خودآزاری و خودکشی گرفت. این تصمیم پس از رسانه‌ای شدن خودکشی نوجوانی ۱۴ ساله در بریتانیا انجام شد. این نوجوان پس از انتشار مطالبی با مضمون خودآزاری و قتل در صفحه خود، خودکشی کرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!