نکاتی جالب درباره سینماهای مالزی !

آیا می دانستید...
Young people watch movies in cinema
● اولین و قدیمی ترین سینمای مالزی آمفی تئاترکلی سیوم ( Coliseum Theater) نام دارد که در سال ۱۹۲۸ در شهر کوالالامپور افتتاح گردید. این سینما در سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را متوقف نمود و موقتا به یک مرکز فرهنگی تبدیل شد. در سال ۲۰۱۲ کمپانی ‘لوتوس پنج ستاره’ این سینما را خریداری کرد و آنرا با ۲ سالن نمایش دیجیتال باردیگر بازگشایی نمود.
● در سراسرمالزی ۱۴۱ سینما وجود دارد و تنها مناطق این کشور که سینما ندارند شهرهای پرلیس, کلانتان و منطقه فدرال لابوان می باشند !
● اولین سینمای مولتی پلکس با سیستم فروش بلیط کامپیوتری درمالزی, سینمای صفحه نمایش طلایی (Golden Screen) می باشد که دارای ۴ سالن نمایش فیلم و ۱۶۱۰ صندلی است و در مرکز خرید ‘لژر مال’ در چراس قرار دارد.
● اولین سینمای IMAX در کشورمالزی درمرکز خرید تایمز اسکوئر قرار داشته که دارای که یک سالن نمایش و ۵۵۵ صندلی بوده است. فعالیت این سینما در سال ۲۰۱۰ متوقف می شود و جای آنرا سینمای GSC MAXX می گیرد که در حال حاضر رکورد دار بزرگترین صفحه نمایش دیجیتال در مالزی می باشد.
● در سال ۲۰۱۳, TGV اولین سینمایی بود که تمام صفحات نمایش خود را درسراسر کشور به دیجیتال تبدیل کرد وبه دنبال آن در سال ۲۰۱۴ سینمایMBO و سینمای GSC نیز تمام صفحات نمایش فیلم خود را (بدون در نظر گرفتن نوع فیلم) به صفحات دیجیتال تغییر دادند.
● بزرگترین سینمای مالزی, سینمای GSC در مرکز خرید مگامال میدولی است که بزرگترین سینمای cineplex در آسیا نیز به شمار میرود. این سینما دارای ۱۸ صفحه نمایش فیلم و ۲۳۳۲ صندلی می باشد.
● سینمای واقع در مرکز خرید سان وی پیرامید با ۲۵۹۸ صندلی رکورد دار بیشترین تعداد صندلی در میان سینماهای مالزی است. سینماهای دارای بیشترین تعداد سالن های دیجیتال در ‘ارا اسکوئر مال’ در شهر سرمبان و ‘وان سیتی مگامال’ در شهر کوچینگ قرار دارند که هرکدام دارای ۱۰ سالن با صفحه نمایش دیجیتال می باشند.
● سالن های نمایش فیلم ۴D مالزی در’فرست ورد پلازا’ گنتینگ، آفاموسای مالاکا و لگولند جوهورقرار دارند. ‘آی سیتی’ در شاه عالم، ‘ فرست اونیو’ در پنانگ و پلازا مردکا در کوچینگ دارای سالن های نمایش ۵D هستند و این در حالی است که پارک آبی سان وی لاگون دارای اولین سیستم Waterplexx 5D در جهان می باشد. در حال حاضر تنها سالن های نمایش ۶D در کشورمالزی دربرج کوالالامپور و Seremban Parade قرار دارند و به زودی قرار است شعبه جدید دیگری از سالن نمایش ۶D در لنکاوی نیز افتتاح شود.

CINE 6D

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!