نگاهی به یکی از عجیب ترین پرونده های قتل جهان

توریست مالزی – در طول تاریخ پرونده های قتل بسیار عجیبی ثبت شده اند که هر یک ماجراهای خاص خود را داشته است، یکی از جالب ترین پرونده های...
توریست مالزی – در طول تاریخ پرونده های قتل بسیار عجیبی ثبت شده اند که هر یک ماجراهای خاص خود را داشته است، یکی از جالب ترین پرونده های قتل را می توان پرونده ای دانست که برای اثبات بیگناهی قاتل به کشته شدن وکیل ختم شد.
به گزارش انتخاب، وکلا از روش های مختلفی برای تبرئه قاتل استفاده می کنند، روش هایی که از رضایت گرفتن از خانواده مقتول تا یافتن مظنون جدید گسترده است. اما در دهه ۱۸۰۰ میلادی یک اتفاق عجیب در آمریکا باعث شد وکیل قربانی تبرئه قاتل شود.
کلمنت والاندیگام، وکیل و سیاستمدار مشهور اهل اوهایودر سال ۱۸۷۱ یک پرونده قتل را پذیرفت. این پرونده مرتبط با مردی به نام توماس مک گهان بود که به خاطر قتل مردی در همیلتون دستگیر شده بود. کلمنت از همان روز نخست متوجه شد که قاتل درواقع بر اساس یک تصادف قتل را انجام داده و به عبارتی مرتکب قتل عمد نشده است.
بر همین اساس کلمنت تصمیم گرفت با بازسازی صحنه قتل برای هیئت منصفه، موکل خود را تبرئه کند. او هیئت منصفه را به اتاقی در هتل لندن گلدن که قتل در آن رخ داده بود دعوت کرد تا به آنان نشان دهد ماجرای درگیری غیرعمد بوده و اسلحه در جریان کشمکش شلیک کرده است نه مستقیم و عمدی.
او برای این کار یک اسلحه شخصی از دفتر خود انتخاب کرد و با کمک تپانچه مذکور مراحل قتل را بازسازی کرد. همه چیز به خوبی پیش می رفت تا این که در صحنه آخر او نشان داد اسلحه چگونه روی شکم مقتول قرار گرفته است، در این لحظه هیئت منصفه اعلام کردند قانع شده اند و قاتل تبرئه می شود اما اتفاقی عجیب افتاد، یعنی والاندیگام سهوا به شکم خود شلیک کرد و نقش زمین شد.
والاندیگام تصور می کرد تپانچه ای که در بازسازی قتل استفاده می کند خالی است اما درواقع او فراموش کرده بود اسلحه را خالی کند. متاسفانه این وکیل فداکار روز بعد بر اثر شدت جراحت درگذشت، آن هم در حالی که موفق شده بود موکل خود را تبرئه کند.


پاسخی ارسال کنید

*

*

دوازده − یازده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!