نگرانی از سیل عظیم واردات روغن پالم مالزی به ایران

مصرف روغن پالم به دلیل دارا بودن اسید چرب اشباع بالا موجب افزایش چربی خون و کلسترول و در نهایت گرفتگی و انسداد عروق می‌شود.
توریست مالزی – در حالی معاون وزیر صنایع و تجارت بین‌الملل مالزی از امضای قرارداد تجارت آزاد با ایران تا پایان امسال خبر می‌دهد که بزرگ‌ترین هدف آنها افزایش صادرات روغن پالم است.

معاون وزیر صنایع و تجارت بین‌الملل مالزی اعلام کرد: مالزی انتظار دارد که قرارداد تجارت آزاد با هنگ کنگ و ایران تا آخر امسال امضا کند.

وی گفت: مالزی ۱۳ قرارداد تجارت آزاد با کشورهای آسه آن و شرکایش امضا کرده است.

معاون وزیر صنایع و تجارت بین‌الملل مالزی گفت: «ما نیاز داریم تا سرعت انجام توافقات تجارت آزاد را با توجه به اقتصاد در حال رشد منطقه افزایش دهیم.»

وی در دانشگاه پوترا مالزی به خبرنگاران گفت: علاوه بر امضای تجارت آزاد با این دو کشور، توافق تجارت آزاد با کشورهای اتحادیه اروپا هم روبه گسترش است.

معاون وزیر صنایع و تجارت بین‌الملل مالزی از این جهت که اتحادیه اروپا سیاست دوگانه درباره روغن پالم دارد، ابراز نگرانی دارد. در حال حاضر اتحادیه اروپا بزرگ‌ترین بازار روغن پالم مالزی است و در سال ۲۰۱۶ ده میلیارد «رینگیت مالزی» به این کشور از این محصولات صادر کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که توافق تجاری آزاد مالزی با ۲۷ کشور اتحادیه اروپا از ۱۰ درصد فعلی به ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد. اتحادیه اروپا سومین شریک تجاری مالزی است که حجم تجارت آنها در ماه ژانویه ۹.۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

طی یکی،‌دو سال گذشته سیل واردات روغن پالم از کشورهایی مانند مالزی، وزارت بهداشت و درمان کشور را وادار کرد تا درباره مضرات این روغن به مردم توصیه کند و محدودیت‌هایی را برای واردات این نوع روغن در کشور اعمال کند.

مصرف روغن پالم باعث افزایش چربی و کلسترول می‌شود

مصرف روغن پالم به دلیل دارا بودن اسید چرب اشباع بالا موجب افزایش چربی خون و کلسترول و در نهایت گرفتگی و انسداد عروق می‌شود.

روغن پالم نوعی روغن گیاهی است که مقدار اسید چرب اشباع آن حداقل ۵۰ درصد است.

روغن‌هایی مثل پالم دارای اسید چرب اشباع بالا هستند، چنین روغن‌هایی می‌توانند باعث بالا رفتن چربی خون، افزایش کلسترول بد و در نهایت موجب گرفتگی و انسداد عروق شوند و این در حالی است که بیماری‌های قلبی و عروقی از مهمترین علل مرگ هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!