هر آنچه که می‌توانید از مهماندار هواپیما درخواست کنید

توریست مالزی – در طول پرواز درخواست‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید از مهماندار داشته باشید، ولی بدون شک با آن‌ها آشنایی ندارید! به گزارش کجارو، فرض کنید در...
توریست مالزی – در طول پرواز درخواست‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید از مهماندار داشته باشید، ولی بدون شک با آن‌ها آشنایی ندارید!
به گزارش کجارو، فرض کنید در سفری طولانی با هواپیما هستید و کمی دل‌درد دارید، چه می‌کنید؟ صبر می‌کنید تا به مقصد برسید تا قرصی پیدا کنید؟ شما می‌توانید در طول پرواز از مهماندار بخواهید تا قرص مورد نظر شمارا برایتان بیاورد و تا انتهای مسیر درد نکشید!
این مورد فقط یکی از خدماتی است که در طول پرواز مهمانداران به مسافران ارائه می‌دهند، ولی کمتر کسی از آن‌ها اطلاع دارد. در واقع، مهماندار هواپیما بودن مسئولیت‌های مهم و وظایف فراوانی را به‌دنبال دارد و فقط به پوشیدن لباس‌های فرم شیک محدود نمی‌شود!

۱. دارو
در تمام هواپیماها جعبه کمک‌های اولیه وجود دارد و هر مشکلی برای شما پیش آید، می‌توانید از مهماندار بخواهید برای شما داروی مورد نظرتان را بیاورد. بدون شک این بسته کمک‌های اولیه شامل داروهای خاص نمی‌شود و اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، باید قبل از پرواز آن را مصرف کنید، یا اگر فرودگاهی که از آن سفر می‌کنید اجازه می‌دهد، دارو را با خود به داخل هواپیما ببرید. منظور از داروهایی که در طول سفر ارائه می‌شود، داروهایی است که به‌راحتی می‌توان آن‌ها را تهیه کرد و برای تهیه آن‌ها نیاز به نسخه پزشک نیست.

۲. وعده غذایی دوم
در هر سفر هوایی، همیشه غذای اضافه داخل هواپیما در نظر گرفته می‌شود و دراین‌میان افرادی هستند که از دریافت میان وعده یا غذا امتناع می‌کنند. شما می‌توانید پس از صرف وعده غذایی اول، دوباره از مهماندار درخواست غذا کنید و او موظف است برای شما غذا بیاورد، البته بسیار مودبانه درخواست کنید!

۳. درخواست کمک در سفر با کودکان
اگر شما با چند کودک سفر می‌کنید، می‌توانید از مهماندار بخواهید تا در سفر به شما کمک کند. در بسیاری از خطوط هوایی مثل خطوط هوایی امارات، بسته‌هایی در سفر مخصوص کودکان ارائه می‌شود که شامل جورچین و دفترهای رنگ‌آمیزی است تا کودک در طول سفر راحت باشد. اگر در غذا خوردن یا استفاده از سرویس بهداشتی با کودکان با مشکل مواجه شدید، می‌توانید از مهماندار درخواست کمک کنید.

۴. پزشک
اگرچه این اتفاق خیلی کم رخ می‌دهد، ولی اگر مسافری در طول پرواز به حمله قلبی یا تشنج دچار شود، کادر آموزش‌دیده‌ای در هواپیما وجود دارد که می‌توانند رسیدگی‌های اولیه‌ای را که هر پزشکی انجام می‌دهد، برای مسافر انجام دهد. در برخی از خطوط هوایی برخی از دانشجویان پزشکی در سفر همراه مسافران می‌شوند تا در صورت بروز مشکل آن را حل کنند.

۵. دستمال مرطوب
ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد، زمانی‌که در هواپیما می‌نشینید متوجه می‌شوید که هواپیما تمیز نیست یا میز پلاستیکی جلوی شما کمی چرب یا کثیف است و به‌علت فاصله کم میان پروازها، هواپیما به خوبی تمیز نشده است. در این شرایط کافی است از مهمان دار درخواست دستمال مرطوب یا دستمالی حاوی مواد شوینده کنید تا برای شما فراهم شود.حتی می‌توانید از مهماندار درخواست کنید تا محل مورد نظر شما را دوباره با مواد شوینده تمیز کند؛ چون در این موضوع حق شما است و هواپیما قبل از ورود شما باید کاملا تمیز شده باشد.اگر فردی وسواسی هستید، باید بدانید که در این موضوع حق کاملا با شما است و مهماندار نمی‌تواند هیچ اعتراضی داشته باشد.

۶. پر کردن مجدد بطری آب
بسیاری از افراد عادت دارند در طول پروازهای هوایی طولانی آب زیادی بنوشند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، می‌توانید بطری آب خود را به داخل هواپیما ببرید و از مهماندار درخواست کنید تا بطری آب شما را پر کند.

۷. وصیت‌نامه
بله بسیار عجیب است، ولی درست شنیده‌اید، وصیت‌نامه! اگر در طول سفر احساس کردید که دیگر از هواپیما پیاده نمی‌شوید، می‌توانید از مهماندار بخواهید تا برای شما وصیت‌نامه بنویسد! و از نظر قانونی شما حق این کار را دارید تا آخرین کلمات‌تان را به دست مهماندار ثبت کنید!

۸. کیک تولد
بله کیک تولد! شاید برای شما بسیار عجیب باشد، ولی این خدمت در تمام خطوط هوایی ارائه نمی‌شد. اگر قصد دارید همسر یا فرزند خود را در طول سفر هیجان‌زده کنید، می‌توانید از ۲۴ ساعت قبل با فرودگاه تماس داشته باشید و از آن‌ها بخواهید برای پرواز شما یک کیک تولد تهیه کنند. این سرویس در خطوط هوایی سنگاپور و امارات عرضه می‌شود.
حالا دیگر با درخواست‌های عجیب و غریبی که در طول سفر می‌توانید از مهماندار داشته باشید، آشنا شدید و می‌توانید با خیال راحت در طول سفر از مهمان‌دار بخواهید تا نیازهای شما را فراهم کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!