هزاران پناهجو در بازداشتگاه‌های آمریکا در سلول انفرادی به سر می‌برند

توریست مالزی – اسناد جدیدی که از بازداشتگاه های آمریکا به دست آمده است نشان می دهد که هزاران پناهجو برای مدت طولانی در سلول انفرادی نگهداری می شوند....
توریست مالزی – اسناد جدیدی که از بازداشتگاه های آمریکا به دست آمده است نشان می دهد که هزاران پناهجو برای مدت طولانی در سلول انفرادی نگهداری می شوند.
به گزارش یورونیوز به نقل از شبکه «ان بی سی» سیاست نگهداری پناهجویان در سلول انفرادی هم در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا و هم در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی این کشور به اجرا در آمده است.
بنا به این گزارش دلیل انتقال نیمی از این پناهجویان به سلول انفرادی مساله ای غیر از نقض مقررات بوده است. از جمله دلایل عنوان شده برای انتقال این گروه از پناهجویان به سلول انفرادی می توان به گرایش به همجنس، معلولیت جسمی (از جمله نیاز به صندلی به چرخدار) و اعتراض به رفتار نامناسب زندانبان ها اشاره کرد. دلیل انتقال تنها نیمی از پناهجویانی که به سلول انفرادی برده شده اند تنبیه به دلیل نقض مقررات بوده است.
در این گزارش به عنوان مثال به انتقال یک مرد اهل گواتمالا به سلول انفرادی در ایالت مریلند اشاره شده است. استفاده این پناهجو از پای مصنوعی دلیل انتقال او به سلول انفرادی عنوان شده است. وی به مدت دو ماه در سلول انفرادی به سر برد. در نزدیک به یک سوم این موارد زندانبان ها از «بیماری روانی» به عنوان دلیل انتقال پناهجویان به سلول انفرادی یاد کرده اند. این در حالی است که بیماران روانی بیش از دیگران از حضور در سلول انفرادی آسیب می بینند.
از جمله اسنادی که در گزارش شبکه «ان بی سی» به آنها استناد شده است می توان به داده های مراکز نگهداری پناهجویان و مدارک قضایی و مصاحبه با دهها پناهجوی بازداشت شده اشاره کرد. در این اسناد به انتقال پناهجویان به سلول های انفرادی بین ماه مارس سال ۲۰۱۲ تا ماه مارس سال ۲۰۱۷ اشاره شده است.
داده های بررسی شده نشان می دهد که از هر ۲۰۰ پناهجوی بازداشت شده یک نفر دستکم به مدت دو هفته در زندان انفرادی به سر برده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هفت + ده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!