هشدار گروه ویژه اقدام مالی(اف‌ای‌تی‌اف) نسبت به ریسک بالای پولشویی در میان ایرانی‌ها

توریست مالزی – اطلاعیه‌ای که در ماه ژوئن گذشته در سایت بانک مرکزی مالزی منتشر شده حاوی هشدار گروه ویژه اقدام مالی(اف‌ای‌تی‌اف) نسبت به ریسک بالای پولشویی در میان...
توریست مالزی – اطلاعیه‌ای که در ماه ژوئن گذشته در سایت بانک مرکزی مالزی منتشر شده حاوی هشدار گروه ویژه اقدام مالی(اف‌ای‌تی‌اف) نسبت به ریسک بالای پولشویی در میان ایرانی‌ها بوده است.

به گزارش یورونیوز، تا کنون دو بانک‌ مالزی به تبعیت از تحریم‌های پولی و مالی آمریکا علیه جمهوری اسلامی، مسدود کردن حساب‌های بانکی افراد حقیقی و حقوقی ایرانی را آغاز کرده‌اند.

با وجود تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی و مالزی طی یک سال گذشته همچنان در سطحی بالا برقرار بوده، مشخص نیست که اقدام اخیر دو بانک سی‌آی‌ام‌بی و آر‌اِچ‌بی در مسدود کردن حساب‌های ایرانیان تحت تاثیر افشاء کمک مالزی به فروش نفت ایران است یا خیر، رخدادی که موجب اعلام هشدار جدی ایالات متحده به کوالالامپور شد.

در همین حال یک مقام رسمی سفارت ایران در گفت‌وگو با رویترز تائید کرده که با وجود مواجهه محتاط‌تر مالزی با مناسبات مالی ایرانی‌ها در مجموع طی ماه‌های اخیر تبعیت از تحریم‌های آمریکا در میان تمامی کشورهای جنوب شرق آسیا افزایش یافته است.

البته مقام‌های بانکی و دولتی مالزی تاکنون از هر گونه اظهار نظر رسمی در این خصوص امتناع کرده اند ولی اطلاعیه‌ای که در ماه ژوئن گذشته در سایت بانک مرکزی مالزی منتشر شده حاوی هشدار گروه ویژه اقدام مالی(اف‌ای‌تی‌اف) نسبت به ریسک بالای پولشویی در میان ایرانی‌ها بوده است.

مقام‌های سفارت ایران در مالزی ابراز امیدواری کرده‌اند که مشکل پیش آمده برای ایرانیان ساکن در مالزی به زودی و با رایزنی‌های دیپلماتیک حل شود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو + نه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!