هوش مصنوعی سارقان احتمالی را شناسایی می کند

توریست مالزی – یک استارت آپ ژاپنی سیستم هوش مصنوعی ساخته که می تواند با بررسی تصاویر دوربین های مدار بسته افراد مشکوک به سرقت از فروشگاه ها را...
توریست مالزی – یک استارت آپ ژاپنی سیستم هوش مصنوعی ساخته که می تواند با بررسی تصاویر دوربین های مدار بسته افراد مشکوک به سرقت از فروشگاه ها را قبل از انجام این جرم شناسایی کند.
به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، استارت آپ ژاپنیVaak یک نرم افزار جنجالی جدید ابداع کرده که با توجه به زبان بدن افراد می‌تواند سارقان احتمالی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها را شناسایی کند. این سیستم برای شناسایی رفتارهای مشکوک مانند اضطراب و بیقراری در تصاویر امنیتی آموزش دیده است.
هرچند این طرح برای مقابله با سارقان طراحی شده اما ایده اصلی آن است که به کارمندان هشدار می‌دهد به سارق احتمالی نزدیک شوند. این در حالی است که الگوریتم‌های پیش بینی کننده نگرانی‌هایی را درباره قضاوت نادرست درباره افراد به وجود آورده است.
سیستم هوش مصنوعی مذکور با رفتارهای مشکوک در دوربین‌های امنیتی، آن را به وسیله یک اپلیکیشن موبایل به کارمندان هشدار می‌دهد. این سیستم سال گذشته به طور موفقیت آمیز توانست فردی را شناسایی کند که از فروشگاهی در یوکوهاما سرقت کرده بود.
البته این استارت آپ ادعا می‌کند فناوری مذکور روشی برای جلوگیری از وقوع جرم است و هوش مصنوعی مذکور می‌تواند بین رفتارهای معمولی و مجرمان تمایز قائل شود. در سال‌های اخیر استفاده از فناوری‌های پیشگیری کننده در آمریکا و چین افزایش یافته است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

10 − 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!