واردات نفت چین از مالزی دو برابر شد

توریست مالزی – آمار گمرکی نشان داد واردات نفت چین از مالزی در ژوییه نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر افزایش پیدا کرد. به گزارش ایسنا، آمار...
توریست مالزی – آمار گمرکی نشان داد واردات نفت چین از مالزی در ژوییه نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر افزایش پیدا کرد.
به گزارش ایسنا، آمار منتشره از سوی اداره کل گمرک چین نشان داد واردات نفت چین از مالزی در ژوییه به ۱.۳۵ میلیون تن افزایش یافت که بیش از دو برابر واردات انجام گرفته در مدت مشابه سال گذشته بود. این رقم نزدیک رکورد واردات ماه مه بود که به ۱.۳۸ میلیون تن در مقایسه با ۵.۱۷ میلیون تن در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ بالغ شد.
اما لی، تحلیلگر موسسه “رفینیتیو اویل ریسرچ” برآورد کرد که حدود ۵۰۰ هزار تن از نفتی که در ژوییه از مالزی وارد شد، نفت ونزوئلا بوده که توسط شرکت روس‌نفت روسیه تامین شده است. پس از این که شرکتهای بازرگانی بزرگ مانند ویتول و ترافیگورا از ترس نقض تحریم های ثانویه آمریکا، خرید نفت ونزوئلا را متوقف کردند، روس‌نفت پا پیش گذاشت و تجارت نفت ونزوئلا را افزایش داد.
نفت ونزوئلا که عمدتا نفت سنگین Merey است، یا مخلوط می‌شود یا در قطب صادرات مجدد مالزی به کشتی‌های دیگری منتقل شده و به نام گریدهای جدیدی مانند سینگما و “مال بِلِند” عرضه می‌شود. عمده این محموله‌های نفتی به استان شاندونگ در شرق چین که قطب پالایشگاههای مستقل است و همچنین بندر تیان‌جین واقع در شمال این کشور می‌رود.
تا پیش از ماه مه، واردات نفت چین از مالزی تنها به گرید نمینا محدود بود که از نفت غرب آفریقا تهیه می‌شود و شرکت چم چاینا خریدار آن بود. تنها بخش کوچکی از نفتی که در مالزی تولید می‌شود و معمولا سبک و دارای سولفور اندک است، به چین صادر می‌شود.
بر اساس گزارش رویترز، رشد صادرات مالزی برخلاف افت تولید نفت شرکت پتروناس است. تولید این شرکت نفت و گاز در سه ماهه اول بر مبنای سال به سال ۱.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به معادل ۲.۴ میلیون بشکه رسید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

19 − سیزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!