ورود هوش مصنوعی به دنیای فیزیکی

توریست مالزی – مدتی است که شرکت فیس بوک در حوزه توسعه هوش مصنوعی و تولید ربات ها فعالیت می کند، اما این فعالیت ها به شکلی غیر علنی...
توریست مالزی – مدتی است که شرکت فیس بوک در حوزه توسعه هوش مصنوعی و تولید ربات ها فعالیت می کند، اما این فعالیت ها به شکلی غیر علنی و در قالب طرح های پژوهشی انجام می شود.
به گزارش انتخاب، مدت ها است که شرکت های مختلف حوزه فناوری برای توسعه ربات ها تلاش می کنند اما شرکت فیس بوک یکی از کم حاشیه ترین شرکت ها در این حوزه است که توجه بسیار اندکی را به سمت خود کشیده است.
شکی نیست که فیس بوک یک شرکت حرفه ای با تکنولوژی پیشرفته است، اما تعداد کمی از مخاطبان این شرکت می دانند که فیس بوک در حوزه تولید ربات نیز فعالیت می کند. هدف اصلی شرکت فیس بوک در حوزه هوش مصنوعی توسعه آزمایش هایی برای بررسی حیطه فعالیت های ربات ها است.
بسیاری از شرکت ها، از جمله گوگل، انویدیا و آمازون، از ربات ها به عنوان یک پلتفرم برای کشف راه های تحقیقاتی جدید در هوش مصنوعی استفاده می کنند. ربات های کنترلگر، به طرق مختلف، پیچیده تر از چالش هایی مانند بازی های ویدئویی عمل می کنند. درواقع وظایف ثانویه ربات ها شامل مواردی فوق پیشرفته تر است.
آنتونی بردس، مدیر عامل بخش آزمایشگاه تحقیقات هوش مصنوعی شرکت فیس بوک، در این خصوص به خبرگزاری بلومبرگ گفت: “موضوع عالی در مورد ربات ها این است که در زمان واقعی و در دنیای واقعی می توان هوش مصنوعی را سنجید.”
این تحقیق گسترده است و فیس بوک اطلاعاتی موجز از پژوهش های خود را در قالب سه مقاله منتشر کرده است. اولین مقاله شامل طراحی یک ربات شش پا است که خود را به نحوی جدید هدایت می کند. مورد دوم شامل استفاده از “کنجکاوی” برای کمک به یادگیری سریع ربات ها است و مورد سوم شامل استفاده از حس لمس برای کمک به رباتهای ساده است.
روش استفاده فیس بوک از ربات ها نسبت به دیگر شرکت های فناوری بسیار متفاوت است. درواقع فیس بوک روش های سنتی و قدیمی را در هم آمیخته و در تلاش است به هوش مصنوعی عینیت فیزیکی ببخشد

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!