وزیردفاع پیشین مالزی به اتهام تخلفات مالی بازجویی شد

توریست مالزی- کمیسیون مقابله با فساد مالزی ‘هشام الدین حسین’ وزیر دفاع پیشین این کشور را به اتهام سوء مدیریت افسران اطلاعاتی و تخلفات مالی برخی از افسران از...
توریست مالزی- کمیسیون مقابله با فساد مالزی ‘هشام الدین حسین’ وزیر دفاع پیشین این کشور را به اتهام سوء مدیریت افسران اطلاعاتی و تخلفات مالی برخی از افسران از صندوق چهاردهمین انتخابات سراسری این کشور مورد بازجویی قرار داد.
به گزارش ایرنا از رسانه های مالزیایی، این بازجویی در راستای تحقیقات در مورد تخلفات مالی از صندوق چهاردهمین انتخابات سراسری مالزی انجام شده است.
مالزی کینی دراین زمینه گزارش داد: هشام الدین حسین وزیر دفاع دوران نخست وزیری نجیب رزاق در مورد عدم استفاده صحیح ذخایر صندوق یاد شده توسط برخی افسران اطلاعاتی مالزی مورد سوال و بازجویی قرار گرفته است.
‘حسنه عبدالحمید’ رئیس سابق بخش برون مرزی سازمان اطلاعات این کشور و به عنوان یکی از مسئولان سابق وزارت دفاع مالزی هفته گذشته به اتهام دزدی و سوء استفاده مالی از صندوق چهاردهمین انتخابات سراسری مالزی بازداشت شد. وی پس از شش روز بازداشت آزاد شد. وی از متحدان نجیب رزاق نخست وزیر پیشین مالزی از سوی نیروهای بخش ضد جاسوسی این کشوربود که به اتهام نامعلوم بودن سرنوشت هزاران دلار از بودجه اختصاص یافته به صندوق انتخابات دستگیر شده بود.
عبدالحمید پس از آنکه کمیته مقابله با فساد مالزی (ماک) وی را چندین بار فراخواند، سرانجام از سوی ماموران دستگیر شد. طبق گزارش های رسانه ای ۷ افسر دیگر بخش اطلاعات برون مرزی مالزی نیز همزمان با عبدالحمید بازداشت شده اند.
شبکه تلویزیونی خبر آسیا نیز در این زمینه گزارش داد عبدالحمید ۶۱ ساله از سوی کمیته مقابله با فساد مالزی متهم به سوء استفاده از قدرت نیز شده است. طبق این گزارش تعدادی از مسئولان دیگر دولت پیشین مالزی نیز در هفته جاری توسط کمیسیون مقابله با فساد مالزی فراخوانده شده و مورد بازجویی قرار گرفتند.
براساس گزارش شبکه خبری آسیا وان تاکنون ۹ نفراز شخصیت های مختلف سیاسی و تجاری مالزی درارتباط با سوء مدیریت از صندوق مالی انتخابات چهاردهم مالزی دستگیر شدند. ‘ازمان باکی’ معاون کمیسیون مقابله با فساد مالزی پیشتر گزارش داده بود که وضعیت ۱۲ میلیون دلار ازاین صندوق دولتی نامشخص است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهارده + 9 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!