به دنبال بازگشت خودروی «پروتون» به ایران هستیم

وزیر صنعت و تجارت بین الملل مالزی با بیان اینکه این کشور تاکنون ١٢ هزار دستگاه خودرو به ایران صادر کرده است، گفت: مالزی به دنبال بازگشت ‘پروتون’ خودروی...
وزیر صنعت و تجارت بین الملل مالزی با بیان اینکه این کشور تاکنون ١٢ هزار دستگاه خودرو به ایران صادر کرده است، گفت: مالزی به دنبال بازگشت ‘پروتون’ خودروی ملی خود به ایران است.

«داتو سری مصطفا محمد» دیروز در نشست تجاری ایران و مالزی در محل اتاق ایران افزود: در بخش خودرو، مالزی به دنبال شرکای جدید است و قصد دارد مدل هایی جدید را به بازار ایران معرفی کند.
به گزارش توریست و به نقل از ایرنا ، وی ادامه داد: مالزی در دو سایت تولیدی، واقع در شمال مالزی و کوالالامپور، خودروی پروتون را تولید می کند و علاقه مندیم به بازار ایران بازگردیم.
وزیر صنعت و تجارت بین الملل مالزی اضافه کرد: مالزی همچنین علاقه مند است در بخش نفت و گاز نیز با ایران همکاری داشته باشد.
وی ادامه داد: دو شرکت مالزیایی فعال در زمینه نفت و گاز نیز پیش از این در ایران حضور داشت که می خواهند به ایران بازگردند؛ در این ارتباط با شرکت ملی نفت ایران مذاکرات را دنبال خواهند کرد.
وی گفت: مالزی همچنین در بخش ساخت و ساز از توانمندی های زیادی برخوردار است و برای همکاری در این زمینه نیز آماده مشارکت و همکاری با ایران است.
وزیر صنعت و تجارت بین الملل مالزی، امور مرتبط با بانکداری، اطلاعات و فناوری های ارتباطات و همچنین غذای حلال را از دیگر بخش هایی است مورد علاقه مالزی برای همکاری با ایران اعلام کرد.
وی همچنین به توانمندی های این کشور در تولید روغن پالم اشاره و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک، بتوانند دفتر ویژه صادرات روغن پالم را در ایران تاسیس و صادرات به ایران افزایش دهند.
وی گفت: شرکت «پالم اویل» مالزی در این رابطه و ارائه اطلاعات مورد نیاز،  همایشی در ایران برگزار می کند.
وی گفت: پالم برای سلامتی خوب است و اسیدهایی دارد که بالانس شده و ضرری برای سلامتی مصرف کنندگان ندارد.
وزیر تجارت بین المللی و صنعت مالزی عصر شنبه پس از دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از عزم دو کشور برای امضای موافقتنامه تجارت توجیهی و همچنین بازگرداندن سطح روابط به دوران پیش از تحریم ها خبر داد.
وی ادامه داد: موافقت شده است کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی سال آینده در تهران برگزار شود.
وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی دو هفته پس از سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به کوالالامپور برای گسترش روابط به تهران وارد شد. وی ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی مالزی و ایران را بر عهده دارد. در این هیات ۲۸ نماینده از ۱۷ شرکت حضور دارند.
هفدهم مهرماه امسال رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به مالزی اعلام کرد برقراری ارتباط بانکی از طریق تشکیل حساب مشترک برای تسهیل تسویه حساب مبادلات تجاری، اتصال سوئیچ کارت های بانکی و تشکیل کمیته ای برای رفع بانکی میان دو کشور در سفر به کوالالامپور پیگیری شد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

دوازده − 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!