وسایل خانگی هوشمند آینده چطور با هم کار می‌کنند؟ + فیلم

توریست مالزی – این آشپزخانه در نگاه اول به نظر معمولی می‌آید اما در واقع کارگاهی است پیشرفته که وسایل هوشمند آن همه به هم متصل اند. ابزارهایی که...
توریست مالزی – این آشپزخانه در نگاه اول به نظر معمولی می‌آید اما در واقع کارگاهی است پیشرفته که وسایل هوشمند آن همه به هم متصل اند. ابزارهایی که بناست خانه هوشمند آینده را شکل بدهند. اما پژوهش درباره ارتباط این وسایل کجا و چطور انجام می‌شود؟
به گزارش یورونیوز، خانه‌ای در آینده را تصور کنید که تهویه و دیگر وسایل آن با اپلیکیشن‌های موبایل و با فرمان صوتی کار می‌کنند. همه این وسایل باید بتوانند به هم متصل باشند و در هماهنگی کار کنند.
ایولیا پاپایونو، از مرکز پژوهش‌های مشترک اروپا، جی‌.آر.سی می‌گوید:‌ «در خانه‌های آینده، وسایل خانگی هوشمندی خواهیم داشت نظیر ماشین ظرف‌شویی، فِر، شارژر ماشین‌های الکتریکی و غیره. همه این وسایل داده‌ تولید کرده،‌ همکاری خواهند کرد. بنابراین به زبان مشترکی نیاز است تا کارکرد تمامی این وسایل را در خانه هماهنگ کرده و بهبود ببخشد.»
هدف کارگاه ویژه مرکز پژوهش‌های مشترک اروپا، در هلند خلق سامانه‌هایی است که تمامی این وسایل بتوانند به کمک آن عملکردی هماهنگ داشته باشند. تسهیلات این مرکز برای انجام چنین آزمایش‌هایی ایجاد شده است.
آنتونیوس مارینوپولوس، مهندس برق این پروژه می‌گوید: «ما با جمع‌آوری داده‌های وسایل مختلف الکتریکی یک پایگاه داده می‌سازیم تا با استفاده از آن مشکلات نرم‌افزاری و عملکردی این وسایل را بشناسیم. بنابراین می‌توانیم راه‌حل‌هایی را برای بهبود این محصولات به تولیدکنندگان‌شان ارائه کنیم.»
این پژوهشگران در حال تدارک خانه‌‌هایی هستند که بر پایه زیست‌بوم هوشمند استوار است یعنی آینده‌ای که در آن نیروگاه‌های مجازی سامانه‌های انرژی پایدار را کنترل می‌کنند و ماشین‌ها‌ی برقی مانند یک باتری هوشمند عمل کرده، شهروندان انرژی را خودشان تولید می‌کنند.
کاتلین فلیکس، مهندس الکترونیک می‌گوید‌: «بسته‌های بزرگی که می‌بینید می‌توانند با باتری‌های لیتیومی انرژی یک خانه را تأمین کنند. این باتری‌ها سریعتر کار می‌کنند و پاسخگوی نیاز ما هستند. تصویر آینده چنین است.» وی می‌افزاید: «وقتی به هر فروشگاه لوازم خانگی می‌روید و خرید می‌کنید باید مطمئن باشید که آن وسیله با هرچه در خانه نصب شده کار می‌کند. این کار فقط با ایجاد استانداردهای یکسان و با اطلاعاتی که فروشنده به خریدار می‌دهد ممکن می‌شود.»
شهروندان اروپا از تحقیقاتی که در اینجا صورت می‌گیرد بهره‌مند خواهند شد. دانشمندان امیدوارند که تحقیقات آنها نه تنها صنایع خلاق‌تری پدید بیاورد بلکه بتواند بازاری رو به رشد ایجاد کرده، از حقوق مصرف‌کننده بهتر محافظت کند.
پژوهشگران این مرکز می‌گویند حاصل کارشان به اجرای سیاست‌های اروپایی و دیجیتال شدن مصرف انرژی کمک خواهد کرد.

 


پاسخی ارسال کنید

*

*

نه + 12 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!