پارک تامان ساجانا (Taman Saujana)

توریست مالزی- تامان ساجانا (Taman Saujana) پارکی زیبا به مساحت ۴۱ هکتار است که پوشیده از یک تپه ماهور و سه تپه با سراشیبی های بسیار می باشد و در...
توریست مالزی- تامان ساجانا (Taman Saujana) پارکی زیبا به مساحت ۴۱ هکتار است که پوشیده از یک تپه ماهور و سه تپه با سراشیبی های بسیار می باشد و در بخشی از شمال غرب ناحیه ۱۱ (Presint11) از شهر پوتراجایا واقع است. این پارک به ۳ منطقه تقسیم می شود؛  باغ اروپایی، باغ آسیایی و باغ انگلیسی.

باغ اروپایی
این قسمت از پارک بر روی بلندترین تپه از آن سه تپه واقع شده و منظره ای فوق العاده از پوتراجایا را به نمایش می گذارد‌. در این پارک رختکنی کوچک به سبک اروپایی در کنار یک زمین چمن روباز قرار دارد که برای بازی فوتبال بسیار مناسب است، مگر اینکه بازی با توپ در آنجا ممنوع باشد.



باغ آسیایی
این قسمت از پارک با چادر یا آلاچیقی به سبک چینی پوشانیده شده و استفاده وسیعی از گیاهان استوایی دارد. مکان های سرپوشیده ی این از پارک به سیستم حفاظت در برابر صاعقه مجهز هستند (این سیستم اساسا به شکل دکل بلندی است) و به بازدیدکننده ها هشدار میدهند که هنگام توفان تندری از ایستادن کنار این دکل ها خودداری کنند.



باغ انگلیسی
منطقه انگلیسی این پارک، عمارتی ست جذاب که با باغچه های گل رنگارنگ احاطه شده است. فقط آب و هوای آن با کشور انگلستان متفاوت است! سایه بان های زیادی در این بخش از پارک وجود ندارد، گرچه ممکن است این وضعیت با رشد درختان بهبود یابد.



 

آدرس : Jalan P11, Presint 11, 62000 Putrajaya, Wilayah Persekutuan Putrajaya

پاسخی ارسال کنید

*

*

بیست + 19 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!