پارک ملی لمبیر هیلز

توریست مالزی – پارک ملی معروف لمبیر هیلز در امتداد جاده میری-بینتولو، در ۳۶ کیلومتری جنوب-غرب شهر میری در ساراواک، واقع در شرق مالزی، قرار دارد. این محل در...
توریست مالزی – پارک ملی معروف لمبیر هیلز در امتداد جاده میری-بینتولو، در ۳۶ کیلومتری جنوب-غرب شهر میری در ساراواک، واقع در شرق مالزی، قرار دارد. این محل در سال ۱۹۷۵ به در فهرست پارک های ملی ثبت شد، و مساحت آن برابر با ۶/۹۵۲ هکتار است.
حدود ۱/۱۷۳ گونه مختلف از درختان با ۲۸۶ نسل و ۸۱ خانواده درختی در این پارک وجود دارند که لامبیر را به یکی از متنوع ترین جنگل های مالزی تبدیل کرده اند. حیوانات وحشی، به خصوص میمون، خرس آفتاب، پانگولین و خفاش، نیز در قسمت های عمیق تر پارک یافت می شوند.
بهتر از صبح ها از پارک دیدن کنید، زیرا زمان زیادی خواهید داشت تا در امتداد مسیرهای مختلف پارک قدم بزنید. جاذبه اصلی این پارک آبشارهای زیبا آن است که نزدیکترین آنها به نام آبشار لاتاک تنها ۰/۱۸ کیلومتر با ابتدای مسیر فاصله دارد. از دفتر پارک ۲۰ دقیقه پیاده روی دارد. اگر در طول مسیر برای تماشای گیاهان و جانوران جنگلی شگفت انگیز توقف کنید، طی کردن این مسیر بیشتر طول خواهد کشید.
قبل از ورود به پارک، در دفتر پارک نام نویسی کنید؛ در آنجا یک راهنما قوانین امنیتی لازم را به شما توضیح خواهد داد. اگر می خواهید آبشارهای دورتر را نیز تماشا کنید، بهتر است صبح زود به پارک بروید زیرا سفر شما چند ساعت طول خواهد کشید. راهنما توصیه خواهد کرد که بازدیدکنندگان باید پارک را ساعت ۵ بعد از ظهر ترک کنند زیرا درهای پارک در این ساعت بسته می شوند.
سایر آبشارهای پارک در مسیر پانتو قرار دارند از قبیل آبشارهای پانتو و نیبونگ. دو ساعت طول می کشد تا به این آبشارها برسید. سپس در امتداد مسیر باکام آبشارهای پانسور، تنگ کورونگ و دیدینگ قرار دارند. مسیرهای اصلی دیگر ماین و لپو-ریدان هستند. مسیرهای دیگری نیز در پارک وجود دارند که جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره آنها می توانید با دفتر پارک تماس بگیرید.
حتی یک برج درختی ۲۲ متری در مسیر پانتو واقع شده است که حدود یک کیلومتر با دفتر پارک فاصله دارد. بازدیدکنندگان می توانند از آن بالا بروند و منظره زیبای جنگل دیپتروکارپ را تماشا کنند. همچنین این پارک محل فوق العاده ای برای تماشای پرندگان است.

رسیدن به اینجا
از راه هوایی
خطوط هوایی مالزی و ایر آسیا هر روز به میری پرواز می کنند.
از راه زمینی
با حدود ۳۰ دقیقه رانندگی در جاده میری-بینتولو به پارک ملی لمبیر هیلز می رسید. وسایل نقلیه عمومی از شهر به پارک می آیند. بازدیدکنندگان می توانند اتوبوس های تجاری مسیر بازارهای باتو نیاح، بینتولو، تینجار، بانکوک یا بکنو را سوار شوند. این اتوبوس ها از ویسما پلیتا تونکو در میری حرکت می کنند. بازدیدکنندگان می توانند در تورهای گردشگری سازمان یافته ای که صبح زود از شهر میری حرکت می کنند و بعد از نهار به میری بازمی گردند، شرکت کنند.

منبع: وب سایت وزارت توریسم مالزی



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!