پارک ملی گورونگ مولو استان ساراواک

توریست مالزی – پارک ملی گورونگ مولو در استان ساراواک ( Sarawak ) مالزی واقع شده است و یکی از میراث ثبت شده در یونسکو می باشد. این پارک ملی...
توریست مالزی – پارک ملی گورونگ مولو در استان ساراواک ( Sarawak ) مالزی واقع شده است و یکی از میراث ثبت شده در یونسکو می باشد. این پارک ملی شامل غارها و اشکال کارست و کوه های بلند و کوتاهی می شود که در دل جنگلی بارانی شکل گرفته اند. در حقیقت شهرت اصلی این پارک بخاطر غارهایی است که در زیر زمین و روی زمین شکل گرفته اند. نام این پارک ملی از دومین کوه بلند ساراواک ، کوه مولو ، الهام گرفته شده است. کوه مولو یک کوه ماسه سنگی است که ارتفاعی برابر ۲۳۷۶ متر دارد.

غار زیرزمینی این منطقه به قدری وسیع می باشد که هنوز در حال نقشه برداری است. همچنین غار کلیرواتر ( ClearWater Cave ) به طور ۱۵۱ کیلومتر ، دهمین غار بلند در جهان است. غار آهو یا (Deer Cave ) نیز یکی دیگر از غارهای این پارک ملی است که در میان بزرگترین غارهای جهان قرار دارد. بهنگام غروب آفتاب امکان دیدن خفاش ها نیز زیاد است به طوری که این خفاش ها که چهره ای خاص دارند بعنوان جاذبه گردشگری این منطقه شمرده می شوند.



در کنار این غارها ، دنیای روی زمین این پارک ملی نیز بسیار جذاب و تماشایی است. پوشش گیاهی منطقه بسیار متنوع و گوناگون است از درختان متنوع گرفته تا گل های گوناگون و رنگارنگ که موجب می شود این فضا برای کسانی که به گشت و گذار در غارهای زیرزمینی و کشف اسرار آن علاقه ای ندارند نیز جذاب باشد.
منبع عصر ایران

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار + پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!