پایان ماموریت نخستین سفیر زن کشورمان در مالزی / سفیر جدید

توریست مالزی، ماموریت چهار ساله نخستین سفیر زن تاریخ کشورمان در مالزی به پایان رسید. به گزارش صدا و سیما، ماموریت کاری مرضیه افخم به عنوان دیپلمات بلندپایه و...
توریست مالزی، ماموریت چهار ساله نخستین سفیر زن تاریخ کشورمان در مالزی به پایان رسید.
به گزارش صدا و سیما، ماموریت کاری مرضیه افخم به عنوان دیپلمات بلندپایه و نخستین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب از آذر ۱۳۹۴ در مالزی آغاز شد و امروز ۲۴ آبان ۱۳۹۸ پایان یافت.
مرضیه افخم در مراسم تودیع با اشاره به اینکه همه تلاشم انجام کارها به نحو شایسته بود گفت: در این چهار سال کارها پیش رفت و برای اعتلاء و ارتقاء روابط دو جانبه ایران و مالزی آن چه توانستم انجام دادم.
وی در بخش دیگری از سخنانش، اثبات عملی توانمندیش به عنوان یک خانم آن هم پس از اعتماد و باور مسئولان در واگذاری این بار امانت را مهمترین دغدغه اش در انجام این ماموریت دانست و افزود: خوشبختانه با انتخاب خانم ریگی به عنوان دومین سفیر زن در برونئی و شنیدن خبر انتخاب سومین و چهارمین سفرای زن جمهوری اسلامی ایران، این مسیر اعتماد و باور برای مشارکت بانوان توانمند ایرانی در انجام مسئولیت های بزرگ همچنان ادامه دارد.
مرضیه افخم همچنین در پایان ماموریتش در مالزی با پادشاه و برخی از مقامات این کشور نیز دیدار و گفتگو کرد.
قرار است پس از افخم، علی اصغر محمدی سفیر فعلی کشورمان در فیلیپین، سکان سفارت ایران در مالزی را بدست گیرد.
مرضیه افخم پیش تر به عنوان دیپلمات بلند پایه، رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه و دو سال هم به عنوان سخنگو در وزارت امورخارجه کشورمان فعال بوده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

7 + یازده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!