پایان ۳ سال جستجوی مرموزترین پرواز جهان با ۲ مسافر ایرانی

دولت‌های استرالیا، مالزی و چین پس از حدود سه سال، جستجوی پرواز مرموز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی را که با 2 سرنشین ایرانی در آب‌های عمیق جنوب اقیانوس هند ناپدید شد، متوقف کردند.
توریست مالزی – دولت‌های استرالیا، مالزی و چین پس از حدود سه سال، جستجوی پرواز مرموز ام.اچ ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی را که با ۲ سرنشین ایرانی در آب‌های عمیق جنوب اقیانوس هند ناپدید شد، متوقف کردند.

پرواز ام.اچ ۳۷۰ شرکت خطوط هوایی مالزی هشتم مارس سال ۲۰۱۴ (۱۷ اسفند ۱۳۹۲) با ۲۳۹ سرنشین از جمله دو ایرانی در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد و سقوط آن در یکی از دور افتاده ترین نقاط اقیانوس هند که بر روی دستگاه شبیه ساز پرواز خلبان ترسیم شده بود، مشخص شد.

جستجوی تیم های مختلف برای یافتن این هواپیمای بوئینگ پس از حدود سه سال نتیجه نداد و به رغم مخالفت خانواده های سرنشینان این پرواز، دولت های استرالیا، مالزی و چین روز سه شنبه تصمیم گرفتند جستجوها را که صدها میلیون دلار هزینه داشته است، متوقف کنند.

به نوشته تارنماهای ‘نیو استریت تایمز’ مالزی و ‘ای.بی.سی’ استرالیا، این سه کشور در بیانیه ای اعلام کردند پس از جستجوی ۱۲۰ هزار کیلومتر مربع منطقه جستجو در جنوب اقیانوس هند اثری از این هواپیما یافت نشد.

در این بیانیه آمده است که با وجود تلاش ها با استفاده از بهترین دانش موجود و فناوری ها و همچنین مدل سازی و گرفتن مشاوره از متخصصان بسیار ماهر، متاسفانه جستجوها به نتیجه نرسید و هواپیما یافت نشد.

استرالیا، مالزی و چین اعلام کردند دانشمندان و کارشناسان در مطالعات علمی همچنان به اصلاح مناطق احتمالی سقوط هواپیما مشغول هستند، و تا به امروز اطلاعات جدیدی برای تعیین محل خاص سقوط هواپیما به دست نیامده است.

در مجموع ۳۳ قطعه از جمله بخش هایی از بال و دم هواپیما در سواحل موریس، جزیره ‘ریونیون’ در اقیانوس هند، موزامبیک، تانزانیا و آفریقای جنوبی طی این چند سال کشف شد و کارشناسان معتقد بودند بدست آمدن این قطعات نشان دهنده درست بودن محل جستجوها است.

با پایان رسمی عملیات بدون نتیجه جستجوی ام.اچ ۳۷۰ پس از حدود سه سال، این پرواز خطوط هوایی مالزی به عنوان یکی از پررمز و رازترین پروازهای جهان لقب گرفت و با این شرایط در آینده همواره موضوع جدیدی در مورد این پرواز باقی خواهد ماند.

گزارش ‌ها و فرضیه ‌های متفاوتی در باره سرنوشت این هواپیما در جهان مطرح که باعث شک و تردیدهای زیادی بین کارشناسان و مردم شد. دخالت آمریکا در مورد ناپدیدشدن و یا سقوط هواپیما بیشترین انعکاس را طی سال های اخیر در مورد این پرواز داشت.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج − 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!