پلیس دریافت تهدیدهای جدیدی از داعش را تایید کرد

بازرس کل پلیس مالزی دریافت تهدیدهای جدیدی از گروه تکفیری داعش و تهدیدشدن نیروهای امنیتی این کشور جنوب شرق آسیا توسط این گروه تکفیری در ادامه سرکوب شبه نظامیان داعش را تایید کرد.
Oct 17, 2013 - Aleppo, Syria - ISIS fighters holding the Al-Qaeda flag with 'Islamic State of Iraq and the Levant' written on it. on the frontline. Islamic State of Iraq and the Levant aka ISIS. The group An-Nusra Front announced its creation January 2012 during the Syrian Civil War. Since then it has been the most aggressive and most effective rebel force in Syria. The group has been designated as a terrorist organization by the United Nations. April 2013, the leader of the ISIS released an audio statement announcing that Jabhat al-Nusra is its branch in Syria. (Credit Image: © Medyan Dairieh/ZUMA Wire/ZUMAPRESS.com)
بازرس کل پلیس مالزی دریافت تهدیدهای جدیدی از گروه تکفیری داعش و تهدیدشدن نیروهای امنیتی این کشور جنوب شرق آسیا توسط این گروه تکفیری در ادامه سرکوب شبه نظامیان داعش را تایید کرد.

خالد ابوبکر بازرس کل پلیس مالزی، گفت که پنج روز پیش تهدیدهایی را دریافت کرده است و برخی از افسران ارشد نیز به تازگی تهدید شده اند.

نشانه‌های زیادی از فعالیت افراط گرایان در منطقه جنوب شرق آسیا و مالزی در این روزها وجود دارد و جاه طلبی های ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه واعلام وی مبنی بر گسترش خلافت به اصطلاح اسلامی در این منطقه و کاهش قدرت این گروه در سوریه و عراق، به عنوان محرک، خطر گسترش نیروهای افراط گرا رامالزی، اندونزی و فیلیپین را بیش از پیش افزایش داده است.

انفجار نخستین بمب در باشگاهی شبانه در مالزی در ماه گذشته میلادی و دستگیری بیش از ۱۵۰ نفر به ظن همکاری با داعش از جمله ۱۸ نفر در ارتباط با این انفجار، نخستین نشانه ها از حضور نظامی داعش در مالزی است که موجب مجروح شدن ۸ تن شد.

پس از این انفجار داعش با انفجار فیلمی تهدید آمیز نیروهای افراط گرای حامی خود را در مالزی و منطقه فراخواند تا به نیروهای نظامی با هر وسیله ای اعم از خودرو و چاقو یورش برند و نیروهای امنیتی مورد تهدید قرار گرفتند.

بازرس کل پلیس مالزی تهدید نیروهای پلیس را تایید کرد، اما گفت: من هنوز شخصا تهدید نشده ام، اما این طبیعی است که به عنوان رئیس پلیس به دنبال امنیت کشور هستم.

خالد ابوبکر به خبرنگاران، گفت: این تهدیدها انتظار بود و چیز جدیدی نیست و نگرانی وجود ندارد.

تارنمای ‘نیو استریت تایمز’ نیز روز دوشنبه به نقل از منابع اطلاعاتی اعلام کرد: درخواست رهبران ارشد گروه تروریستی داعش که سال ۲۰۱۴ از حامیان خود خواسته بودند با هر وسیله ممکن غیرمعتقدان را به صورت جمعی به قتل برسانند، اوایل سال جاری بار دیگر مورد تاکید قرار گرفت و این امر باعث شد پیروان پنهان و آشکار داعش بیش از پیش فعال شوند.

محمد رفیع الدین مالزیایی شناخته شده در گروه تروریستی داعش اخیرا در ویدئوی تبلیغی گفت: خطاب به همه شما، حتی اگر در قلب‌هایتان، به خلافت سوگند وفاداری خورده اید، آنها (کافران) را هر کجا یافتید به قتل برسانید. وسیلۀ نقلیه ای دارید، به آنها حمله کنید. سلاحی دارید، یا چاقوی کوچک، به قلب هایشان فرو برید. همراهان مالزیایی من، وظایف خود را انجام دهید. ترسی نداشته باشید. دعای ما با شماست.

آمار رسمی نشان می دهد تاکنون ۲۱۳ نفر در ارتباط با فعالیت های تروریستی مرتبط با داعش در مالزی بازداشت شده اند که ۲۷ نفر آنها افراد خارجی هستند.

مقامات مالزی پیش از این ادعا کرده بودند گروه تروریستی داعش در این کشور حدود ۵۰ هزار حامی دارد. ده‌ها نفر از مالزیایی‌ها به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پیوسته اند و تاکنون حدود ۲۰ تن از این تروریست ها به هلاکت رسیده‌اند.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

نوزده − هفده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!