پلیس مالزی فهرست شرکت های کلاهبردار را اعلام کرد

پلیس مالزی فهرستی از 27 شرکت فعال در امور مختلف اقتصادی را به دلیل فسادهای سرمایه گذاری که گفته می شود حدود یک میلیارد دلار کلاهبرداری کرده اند، را اعلام کرد.
توریست مالزی – پلیس مالزی فهرستی از ۲۷ شرکت فعال در امور مختلف اقتصادی را به دلیل فسادهای سرمایه گذاری که گفته می شود حدود یک میلیارد دلار کلاهبرداری کرده اند، را اعلام کرد.

‘آکریل سانی عبدالله سانی’ از سازمان تحقیقات جنایی بازرگانی منطقه فدرال مالزی گفت که این شرکت ها که از سال ۲۰۱۳ تحت نظارت قرار داشته اند ، تاکنون حدود یک میلیون و ۷۰۰ قربانی داشته اند که به طور تخمینی چهار میلیارد و ۴۵۰ میلیون رینگیت (حدود یک میلیارد دلار) آسیب اقتصادی به آنها وارد شده است.

وی افزود که پلیس تاکنون دو هزار و ۵۳۷ گزارش علیه این شرکت ها تهیه کرده و ۲۸۹ تحقیق نیز پیرامون آنها انجام شده است.

به گفته این مقام پلیس مالزی، بسیاری از افرادی که توسط این شرکت ها مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، برای شکایت اقدامی نکرده اند.

به گزارش روزنامه استار، ‘جی.جی پی تی آر’، ‘ام.فیس/ام.بی.آی’، ‘بیت کوین- بیت کینگدام’، ‘هتل اسلامی مکه’، ‘جی.ام فرایدی’، ‘مونواسپیس’، ‘ام.جی.سی.اف.ایکس’، ‘پلابوران اماس پگاسوس بولیون’، ‘ریچوی’، ‘پلابوران اماس توک بلاجاک’، ‘پلابوران اماس رویال گولد’، ‘ونوس اف.ایکس’، ‘کرود پالم اویل اینوستمنت’، ‘های وی گروپ ریسورسز’، ‘آما اکادمی’، ‘گونکسی ماکان’، ‘سلورنگ میندف’، ‘فدرال ریزرو شیکاگو باند’، ‘سنچری داینستی’، ‘اکزوربیتنس اینفلوئنس’، ‘گلوبال تورای’، ‘سانر گروپ’، ‘دیبی هوسینگ اسکیم’، ‘بیت کوین –الموبین آگراوود’، ‘داتو دیو’، ‘فوکس کاپیتال گروث’ و ‘آر.جی.بی امپایر گروپ’ ۲۷ شرکتی هستند که نام آنها توسط پلیس مالزی اعلام شده است.

این مقام پلیس مالزی با این عنوان که حتی بانک مرکزی این کشور نیز بازگشت سرمایه ۱۵ درصدی را پیشنهاد می کند، از عموم مردم خواسته است که این شرکت ها که ممکن است بازگشت سرمایه را در سطح بالایی عنوان کنند، سرمایه گذاری نکنند.

وی گفت که این قبیل شرکت ها رقم بالایی برای بازگشت سرمایه عنوان می کنند که با واقعیت موجود سازگاری ندارد.

در این گزارش به ماهیت سرمایه گذارانی که توسط این شرکت ها مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند اشاره ای نشده، اما با توجه به حوزه فعالیت این شرکت ها که در بخش های همچون پول اینترنتی، جاده سازی و روغن پالم در عرصه های بین المللی هم فعالیت می کنند، به نظر می رسد تعداد زیادی از سرمایه گذاران خارجی از جمله قربانیان این پرونده باشند.

منبع: ایرنا


پاسخی ارسال کنید

*

*

20 − 12 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!