پل پیچ در پیچ جوهور – سنگاپور، آرزوی دیرینه‌ی ماهاتیر محمد

توریست مالزی – پل پیچ در پیچ جوهور – سنگاپور طرح بلندپروازانه‌ی ماهاتیر محمد بود که اینک پس از ۲۰ سال، امید به اجرای آن زنده شده است. نخست...
توریست مالزی – پل پیچ در پیچ جوهور – سنگاپور طرح بلندپروازانه‌ی ماهاتیر محمد بود که اینک پس از ۲۰ سال، امید به اجرای آن زنده شده است.
نخست وزیر مالزی که ۱۵ سال پیش نیز بر همین مسند نشسته بود، در آن روزها طرح پلی به شکل S را در نظر داشت که جایگزین پل کنونی جوهور سنگاپور شود. این پل که به دلیل شکلش به پل پیچ در پیچ شهرت یافت، می توانست گذشته از تسهیل رفت و آمد به جاذبه‌ای برای گردشگران بدل شود، اما به دلیل مخالفت سنگاپور با از بین بردن نیمه‌سنگاپوری پل، این طرح مسکوت ماند.
به گزارش استار، این پل قرار بود دارای یک بزگراه ۶ بانده باشد و کشتی‌ها نیز از زیر آن عبور کنند. احمد بداوی که توسط ماهاتیر پرورده شده بود و به مقام نخست وزیری رسیده بود، این پروژه را مسکوت گذاشت و به یکی از اختلافات ماهاتیر محمد با او بدل شد.
داتوک عثمان ساپیان، سروزیر ایالت جوهور با اشاره به دیدار اخیرش با ماهاتیر محمد گفت: نخست وزیر از من پرسید که آیا جوهور به اجرای این پل نیاز دارد و من هم گفتم این به تصمیم نخست وزیر بستگی دارد. به نظر من، یکی از دلایلی که نخست وزیران پیشین مالزی به این طرح بها ندادند، این بود که این طرح توسط ماهاتیرمحمد مطرح شده بود.
وی افزود: دولت ایالتی جوهور بزودی با مقامات سنگاپور نشستی در باره اجرای این پل خواهند داشت. اجرای این پل در مقطع کنونی با مشکلات کمتری روبروست، زیرا نیازی به از بین بردن بخش سنگاپوری پل وجود ندارد. از سوی دیگر، طرح تعریض پل کنونی نیز در حال بررسی است تا گذشته از پهن تر کردن آن، پیاده رو نیز به آن افزوده شود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!