پنج تروریست در مالزی دستگیر شدند

توریست مالزی – مقام های امنیتی مالزی گزارش دادند که پنج نفر مظنون عملیات تروریستی که یکی از آنها عضو گروه تروریستی القاعده هست، دستگیر شدند. به گزارش ایرنا،...
توریست مالزی – مقام های امنیتی مالزی گزارش دادند که پنج نفر مظنون عملیات تروریستی که یکی از آنها عضو گروه تروریستی القاعده هست، دستگیر شدند.
به گزارش ایرنا، پلیس مقابله با تروریسم مالزی با انتشار گزارشی اعلام کرد: نیروهای این بخش پنج مظنون عملیات تروریستی که در میان آنها یک مرد تبعه کشورهای خاورمیانه که تهدید کرده بود یک دیپلمات خارجی در کوالالامپور را ترور می کند، بازداشت شدند.
طبق گزارش پلیس مالزی، این پنج نفر مظنون شامل یک تبعه پاکستان، یک تبعه مصر، دو تبعه مالزی و یک تبعه از کشوری درخاورمیانه در عملیات جداگانه نیروهای پلیس در روزهای ۱۳ تا ۱۶ اکتبر (۲۱ تا ۲۴ مهرماه) بازداشت شدند.
محمد فوزی هارون بازرس کل نیروهای پلیس مالزی دراین زمینه به رسانه های این کشور گفت: یکی از مظنون عملیات تروریستی یک مرد ۳۱ ساله مجرد از یک کشور خاورمیانه است که تهدید به ترور یک دیپلمات خارجی کرده بود.
به گفته وی دیگر مظنون تروریستی با ملیت مصری به عنوان مدیر اجرایی یک شرکت خصوصی در ایالت سلانگور مالزی فعالیت داشته که از سوی نیروهای پلیس دستگیر شده است.
این مقام امنیتی مالزی گفت که مظنون تروریست دستگیر شده مصری ۵۰ ساله و از اعضای سابق القاعده طی سال های ۹۸-۱۹۹۳ میلادی بوده و با اسامه بن لادن سرکرده این سازمان نیز دیدار داشته است.
فوزی افزود: مظنونان همگی اعتراف کردند که با مدارک جعلی به کشورهای کانادا، آذربایجان و پاکستان سفر کرده اند.
بازرس کل نیروهای پلیس مالزی تاکید کرد: مظنونان تروریستی پیش از ورود به کانادا و مصر برای اجرای عملیات تروریستی خود با استفاده از مدارک جعلی دستگیر و زندانی شدند.
آسیا نیوز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: دستگیری یکی از اعضای القاعده در مالزی نگرانی ها در مورد فعالیت این گروه را در مالزی افزایش می دهد.
طبق این گزارش دو تبعه مالزیایی دستگیر شده نیز متهم به تحویل پول به ‘محمود وندی محمد’ یکی از اعضای گروه تروریستی داعش که در سال ۲۰۱۷ در سوریه کشته شد، هستند.
به گفته فوزی، یکی از دستگیر شدگان مالزیایی زنی است که در یک شرکت خصوصی در گومبک ایالت سلانگور کار می کرد و نفر دوم هم یک مرد ۴۰ ساله است که در ایالت صباح دستگیر شده و به عنوان مدیر بخش خدمات یک شرکت مخابراتی شاغل بوده است.
مالزی، اندونزی و کشورهای جنوب شرق آسیا در سال های گذشته به ویژه پس از شکست گروه تروریستی داعش در خاورمیانه با تهدیدات تروریستی روز افزون مواجه شدند.
کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا در سال جاری در سنگاپور اعلام کردند که همکاری های مشترک را برای مقابله با اقدامات و تهدیدات تروریستی افزایش می دهند، تا با تهدیدات تروریستی که به طور جدی ثبات و امنیت منطقه را تهدید می کند، مقابله کنند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

17 − پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!