پنج سال اخیر‌ گرمترین دوره از زمان ثبت داده‌های هواشناسی بوده است

توریست مالزی – سازمان جهانی هواشناسی می‌گوید کره زمین از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ یکی از گرمترین دوره‌ها را تجربه کرده است. این ارزیابی در آستانه برگزاری نشست عمومی...
توریست مالزی – سازمان جهانی هواشناسی می‌گوید کره زمین از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ یکی از گرمترین دوره‌ها را تجربه کرده است. این ارزیابی در آستانه برگزاری نشست عمومی سازمان ملل منتشر شده که تغییرات اقلیمی از جمله مسائل مهم آن است.
به گزارش دویچه وله، سازمان جهانی هواشناسی می‌گوید در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ کره زمین گرمترین دوره را از زمان ثبت داده‌های هواشناسی تجربه کرده است. این گزارش در آستانه برگزاری نشست عمومی سازمان ملل منتشر شده که تغییرات اقلیمی از جمله مسائل مهم آن است.
پتری تالاس، دبیر کل سازمان جهانی هواشناسی گفته است گرمایش زمین همچنان ادامه پیدا می‌کند و پنج سال اخیر از گرمترین سال‌ها بوده‌اند. او از نشست آب‌ و هوا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک خواست که راهکا‌رهایی برای کاهش قطعی گازهای گلخانه‌ای در دستور کار خود قرار دهد.

افزایش گرمای زمین و تغییرات اقلیمی شدید
زمین در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ بنا بر داده‌های تاکنونی دو دهم سانتیگراد گرمتر از دوره ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ شده و ۱،۱ سانتیگراد گرمتر از دوره قبل از انقلاب صنتعی. همزمان سطح دریاها بر اثر ذوب شدن رو به افزایش یخ‌های قطب شمال و دیگر نقاط جهان در سال‌های اخیر بالاتر رفته‌اند. طوفان‌ها و جاری شدن سیل نسبت به گذشته بیشتر شده‌اند.

تولید گازهای گلخانه‌ای رکورد شکسته‌اند
به گفته سازمان جهانی هواشناسی میزان گازهای گلخانه‌ای در جو زمین به میزانی افزایش یافته که در تاریخ حیات بشر بی‌سابقه است. آزمایش‌هایی که در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ انجام شدند نشان می‌دهد که میزان آلودگی آب و هوا به دی اکسید کربن، متان و سایر گازهای آلوده کننده رکورد شکسته است. گاز دی‌اکسید کربن چند صد سال در اتمسفر زمین می‌ماند. این گاز در اقیانوس‌ها طول عمر بیشتری دارد و معنایش این است که روند گرمایش زمین ادامه پیدا می‌کند. سازمان جهانی هواشناسی این اندازه‌گیری‌ها را تا ماه ژوئیه امسال انجام داده است.

حرکت در جهت معکوس: سمند دیزلی در آستانه تولید
نشست آب و هوا در سازمان ملل متحد دوشنبه اول مهر (۲۳ سپتامبر) برگزار می‌شود. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از رهبران و روسای دول شرکت کننده خواسته است برنامه‌های درستی ارائه دهند که نشان دهد چگونه می‌خواهند از سرزمین‌ها و آب و هوا در برابر تغییرات اقلیمی محافظت کنند.
دانشمندان هشدار می‌دهند که بهره‌وری بی‌رویه از زمین‌های کشاورزی و توسعه افراطی دامداری، به وضعیت طبیعی خاک در سراسر کره زمین آسیب رسانده است. آنها مردم را به تغییر عادت‌های نامناسب غذایی فرا می‌خوانند. (۰۸.۰۸.۲۰۱۹)

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!