پیگیری انعقاد تفاهم نامه فرهنگی بین ایران و مالزی

در دیدار معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشور و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درمالزی با داتوک' ین یوک هنگ ' معاون وزیر فرهن
توریست مالزی- در دیدار معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشور و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درمالزی با داتوک’ ین یوک هنگ ‘ معاون وزیر فرهنگ و گردشگری این کشور در محل این وزارت خانه موضوع انعقاد تفاهم نامه فرهنگی میان دو کشور مورد پیگیری قرار گرفت.

دکتر عباس خامه یار معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، دراین دیدار که علی محمد سابقی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و محمود سالمی مسئول دیپلماسی عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند ،گفت : تنوع قومیتی و زیبایی های طبیعی مالزی نامی آشنا و نزدیکی فرهنگی با ایران و تجربه خوب در حوزه گردشگری در مالزیفرصت های مغتنم برای تبادل فرهنگی ایران و مالزی است.

وی افزود : ایران نیز قابلیتهاو ظرفیت های کم نظیری دارد،تنوع فصول، تنوع طبیعت ، اقوام و زیبایی های بسیار فرهنگ ایران را در منطقه خاورمیانه بی بدیل کرده است .

وی با اشاره به موفقیت های هنری و فرهنگی ایران افزود : در حوزه سینما ما هر سال جوایز مختلفی را در جهان دریافت نموده ایم.

سینمای ایران عرصه ای اخلاقی و صاحب سبک در دنیاست. در تئاتر و موسیقی هم ایرانیان تلاش های بسیار دارند به گونه ای که اکنون ماهانه بیش از ۲۵۰ اجرای نمایش و کنسرت های موسیقی درسالن های هنری تهران داریم.

خامه یار گفت: در حوزه کتاب و نمایشگاه های فرهنگی ، فعالیت های متنوعی در هرم سنی مختلف اجرا می شود که مهمترین آن برگزاری نمایشگاه سالانه بین المللی کتاب تهران است . علاوه براین در حوزه های مختلف فرهنگی با توجه به غنای تاریخی ایران فعالیت های بسیاری انجام می شود .

خامه یار با بیان اینکه ‘در حوزه گردشگری بعد از برجام توجه جدیدی از طرف گردشگران خارجی به ایران شده است’ گفت: ایران در سه حوزه گردشگری پزشکی ،تاریخی و مذهب بسیار فعال است و در هر سه حوزه موجی از گردشگران علاقه مند به فرهنگ و تاریخ کشور به سمت ایران سرازیر شده اند.

خامه یار در ادامه گفت: مالزی تجربیات خوبی در حوزه گردشگری و تبادلات فرهنگی دارد و ما به عنوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران با بیش از ۸۳ نمایندگی در ۶۳ کشور و تجربیات ارتباطی بسیار با کشورهای مختلف تمایل داریم که فصل مشترک جدیدی را درحوزه فعالیت های فرهنگی و گردشگری با مالزی آغاز کنیم.

وی همچنین با اشاره به سند تفاهم نامه فرهنگی میان دو کشور که مراحل قانونی را برای امضا شدن طی می کند،گفت: انعقاد این تفاهم نامه، سبب توسعه همکاریهای دوجانبه میان ایران و مالزی در زمینه های مختلف است.

داتوک’ ین یوک هنگ ‘ معاون وزیر فرهنگ و گردشگری مالزی نیز ضمن تمجید از تاریخ و فرهنگ ایران گفت که با فرهنگ غنی ایران در ابعاد مختلف ان آشناست.

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری مالزی همچنین از انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دو کشور که می‌تواند چتر خوبی برای همکاریهای فرهنگی دوجانبه باشد، استقبال نمود.

عباس خامه یار معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور شرکت در کنفرانس علمای اسلامی آسیا برای دفاع و آزادسازی مسجد الاقصی و فلسطین اشغالی که روزهای نهم و دهم اکتبر (۱۷ و ۱۸ مهرماه) در ایالت سلانگور مالزی با همکاری شورای مشورتی سازمان اسلامی مالزی (ماپیم)، سازمان جهانی رفاه مردم در مالزی (سجاگات)، دبیر خانه اتحادیه علمای اسلامی (شورا) و تشکل مدنی شهروندان بین المللی برگزار شد، به این کشور سفر کرده است .

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!