چاقی و اضافه وزن در نیمی از مردم مالزی

وزارت بهداشت مالزی اعلام کرد که نیمی از مردم این کشور یا اضافه وزن دارند و یا چاق هستند.
وزارت بهداشت مالزی اعلام کرد که نیمی از مردم این کشور یا اضافه وزن دارند و یا چاق هستند.

داتوک سری دکتر سوبرامانیام، وزیر بهداشت کشوری که عنوان چاق‌ترین کشور آسیا را از آن خود دارد، گفت: بر اساس مطالعه جامع انجام شده در سال گذشته مالزیایی‌های چاق ۱۷.۷ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: در همین حال این مطالعه نشان می‌دهد که مالزیایی‌هایی که در دسته “افراد دارای اضافه وزن” گنجانده شده‌اند در حدود ۳۰ درصد است.

به گفته وی، این آمار بدان معنی است که حدود نیمی از جمعیت ۳۰ میلیون نفری مالزی یا دارای اضافه وزن هستند و یا از چاقی رنج می‌برند.

این مقام بلندپایه بهداشتی مالزی اظهار کرد: میزان افراد چاق در مالزی در سال ۱۹۹۶ معادل ۴.۴ درصد جمعیت بود و این آمار در سال ۲۰۰۶ به ۱۴ درصد، در سال ۲۰۱۱ به ۱۵.۱ درصد و در نهایت در سال گذشته به ۱۷.۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: یکی از رایج‌ترین آثار اضافه وزن و چاقی ابتلا به بیماری دیابت است و آمارها نشان می‌دهد که شمار افراد مبتلا به دیابت در مالزی از ۱۱.۶ درصد در سال ۱۹۹۶ به ۱۷.۵ درصد در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است.

وزیر بهداشت مالزی در همین حال افزود که ۴۷.۷ درصد مردم مالزی دارای کلسترول بالا هستند.

اظهارات وزیر بهداشت مالزی در حالی صورت می‌گیرد که یک مقاله منتشر شده در نشریه انگلیسی The Lancet در سال ۲۰۱۴ مالزی را به عنوان چاق‌ترین کشور آسیا معرفی کرده بود.

منبع: روزنامه مالای میل

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!