چای کیسه ای می‌تواند نوشیدنی شما را سرشار از میکروپلاستیک کند!

توریست مالزی – آیا شما از چای کیسه ای استفاده می‌کنید؟ توجه داشته باشید که استفاده از چای کیسه ای می‌تواند تعداد بسیار زیادی میکروپلاستیک را وارد بدن کند....
توریست مالزی – آیا شما از چای کیسه ای استفاده می‌کنید؟ توجه داشته باشید که استفاده از چای کیسه ای می‌تواند تعداد بسیار زیادی میکروپلاستیک را وارد بدن کند.

به گزارش گجت نیوز، در صورتی که برند تولیدکننده مشهور چای شما اقدام به عرضه چای کیسه ای می‌کند، احتمالا میکروپلاستیک دریافت خواهید کرد. یکی از مطالعات جدید نشان می‌دهد کیسه پلاستیکی چای در دمای ۹۵ درجه سانتی گراد، چیزی در حدود ۱۱.۶ میلیارد میکروپلاستیک و ۳.۱ میلیارد نانوپلاستیک را در یک فنجان آزاد خواهد کرد.

در حال حاضر تخمین زده می‌شود بیشتر از ۷۴ هزار میکروپلاستیک در هر سال مصرف می‌کنیم و بر اساس تحقیقات انجام شده، تقریبا ۲۰۰ هزار برابر مقداری که گفته شد در یک فنجان از چای کیسه‌ای وجود دارد. میکروپلاستیک‌ها در همه جا قرار دارند. بسیاری از غذاهای ما در پلاستیک پیچیده می‌شوند. ما در تلاش هستیم بتوانیم میکروپلاستیک‌ها را از بدن دور کنیم، اما این آسیب‌ها وارد شده‌اند. سال‌های زیادی‌ست که کیسه‌های چای از جنس کاغذ هستند، اما اخیرا برخی شرکت‌ها به جای آن از پلاستیک استفاده می‌کنند.

این فقط یک مشکل برای محیط زیست به حساب نمی‌آید. بر اساس اعلام محققان دانشگاه McGill در کانادا، درجه حرارت بالاتر از ۴۰ درجه سانتی گراد می‌تواند پلاستیک را به طور جدی تخریب کند، حتی پلاستیک‌های مواد غذایی هم نابود می‌شوند. تیم تحقیقاتی تعدادی از چای های کیسه‌ای از چند برند مختلف را انتخاب کردند و محتویات آن را خالی کرده و در آب قرار دادند؛ این کار بدین منظور انجام شد که اطمینان حاصل شود تمام مواردی که در آب یافت شده است، مربوط به چای نباشد.

سه کیسه پلاستیکی چای مربوط به تمام برندهایی که مورد آزمایش قرار گرفتند، دریافت شد و تنها کیسه‌ها درون یک فنجان آب با دمای ۹۵ درجه سانتی گراد و به مدت ۵ دقیقه قرار داده شدند تا آب موجود را آزمایش کنند. در حقیقت تصاویر میکروسکوپی الکترونی قبل و پس از آزمایش در کنار ترکیب شیمیایی با استفاده از طیف سنجی مادون قرمز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. آب مربوطه با روش‌هایی خاص و با استفاده از ابزارهای مخصوص، خشک شد و به منظور ردیابی و شمارش نانو ذرات استفاده شد. همچنین از FTIR هم برای تعیین ترکیب شیمیایی به کارگیری شد. محققان دریافتند که ذرات میکرو و نانو ذرات زیادی در آب وجود دارند که عمدتا میان ۱ و ۱۵۰ میکرومتر برای میکرو ذرات و ۱۰۰ و همچنین ۱۰۰۰ نانومتر برای نانو ذرات می‌باشد.

تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود که نوشیدن چای کیسه ای می‌تواند بر روی سلامت انسان تاثیرگذار باشد، اما یک چیز مشخص است و آن را می‌توان گسترده شدن این گونه چای کیسه‌ای در سراسر جهان دانست. در صورتی که می‌خواهید از این کار اجتناب کنید، بهتر است به سراغ کیسه‌های کاغذی چای بروید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

20 + 10 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!