چرا ‘ایران عزیز’ در آمریکا ترند شده؟

توریست مالزی – با کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران، موجی از اظهارنظر در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است. به گزارش بی بی سی، هزاران...
توریست مالزی – با کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران، موجی از اظهارنظر در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است.

به گزارش بی بی سی، هزاران نفر درباره پیامدهای این رویداد تاریخی و بی‌سابقه گمانه‌زنی کرده‌اند و از نگرانی‌شان درباره تشدید تنش و بروز یک جنگ ویرانگر دیگر در خاورمیانه می‌گویند.

از یک طرف بعضی سابقه قاسم سلیمانی و نقش سپاه پاسداران در تحولاتی چون حفظ بشار اسد در قدرت و سرکوب‌ها در ایران را برجسته می‌کنند و از طرف دیگر برخی به سابقه مداخلات نظامی آمریکا در منطقه و نتایج منفی آن می‌پردازند.

در کنار این اظهارنظرهای جدی و هشتگ‌های آمیخته به ترسی چون “جنگ جهانی سوم”، شوخی‌هایی هم به راه افتاده است. “ایران عزیز” ( Dear Iran) محور بعضی از این شوخی‌ها است و این هشتگ جزو ١٠ موضوع داغ در میان کاربران توییتر در آمریکا شده است.

کاربران آمریکایی توییتر با خطاب قرار دادن “ایران عزیز”، به شوخی از نیروهای نظامی ایران می‌خواهند که در تلافی حمله آمریکا آنها را هدف نگیرند.

کاربری نوشته: “ایران عزیز، کالیفرنیا مکزیکی‌های زیادی دارد و ما عملا مکزیک هستیم.”

یکی هم با مضمون مشابهی درباره موضع اقلیت‌های نژادی در آمریکا نسبت به سیاست خارجی این کشور گفته آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار در حمله اخیر آمریکا نقشی نداشتند.

یکی دیگر تصویری از نقشه آمریکای شمالی گذاشته که در آن جای کانادا و ایالات متحده آمریکا با هم عوض شده و نوشته: “ایران عزیز، راستی نقشه اینه.”

کاربر دیگری تصویری از اقامتگاه دونالد ترامپ در فلوریدا را گذاشته و گفته: “ایران عزیز، دستور حمله از اینجا صادر شد.”

هرچند که همه توییت‌های این هشتگ شوخی نیستند و برخی نیز برای اعلام حمایت خود از حکومت آمریکا یا حکومت ایران از آن استفاده کرده‌اند، برخی‌ از شوخی‌ها هزاران بار لایک شده و ریتوییت شده‌اند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!