چرا ممکن است به زودی «حشره‌خوار» شویم؟

توریست مالزی – اگر در یک رستوران مشغول خوردن یک غذای خوشمره باشید و ناگهان یک حشره در غذای خود ببینید احتمالا اشتهای خود را از دست می‌دهید و...
توریست مالزی – اگر در یک رستوران مشغول خوردن یک غذای خوشمره باشید و ناگهان یک حشره در غذای خود ببینید احتمالا اشتهای خود را از دست می‌دهید و به صاحبان رستوران بابت عدم رعایت بهداشت شکایت خواهید کرد. اما به خاطر بسپارید که ممکن است به زودی ما به موجوداتی «حشره‌خوار» تبدیل شویم.
به گزارش یورونیوز، حشره‌خواری انسانی در اغلب نقاط جهان وجود دارد. بیش از هزار گونه حشرات گوناگون در کشورهای جهان به صور مختلف خورده می‌شوند. با این حال خوردن حشرات در بسیاری از نقاط دنیا ممنوع و حتی تابو محسوب می‌شود. الگوهای تغذیه در سراسر جهان در حال تغییر است و دلایل محیط زیستی می‌تواند بر عادات غذایی نسل‌های آینده موثر باشد. بحران گازهای گلخانه‌ای، کاهش منابع آبی و غذای برای تغذیه دام و طیور و کمبود اراضی لازم برای پرورش آنها عواملی هستند که ما را به مصرف حشرات در آینده سوق خواهند داد.
متوسط میزان گاز گلخانه‌ای تولیدی از دام و طیور حدود هزار برابر بیشتر از حشرات به ازای هر یک کیلوگرم حیوان زنده است. به همین ترتیب میزان آب و غذای مصرفی و همینطور مقدار زمین مورد نیاز برای پرورش دام و طیور چندین برابر میزان مورد نیاز برای تولید حشرات خواهد بود. از لحاظ صنعتی نیز تولید و پرورش حشرات خوراکی بسیار آسان‌تر از تولید انوام دام و طیور است. تعداد کارگران مورد نیاز در پرورشگاه حشرات، انواع ماشین‌های صنعتی گران‌قیمت، بسته‌های بزرگ غذایی، شیوع بیماری‌های کشنده در مزارع پرورش حشرات بسیار کمتر از سایر حیوانات خواهد بود.
مطالعات بازرگانی نشان می‌دهد که عرضه و تقاضا برای مصرف حشرات ظرف پنج ساله آینده حدود سه برابر خواهد شد و این تجارت رشدی ۱.۲ میلیاردی خواهد داشت. با وجود آنکه حدود دو میلیارد نفر از جمعیت جهان از حشرات تغذیه می‌کنند، اما اتحادیه اروپا ورود حشرات خوراکی برای مصرف انسانی به کشورهای عضو آن اتحادیه را ممنوع کرده است. در سال ۲۰۱۷ سوئیس تغییراتی در قوانین ایمنی غذایی داد و به این ترتیب اولین کشور اروپایی بود که اجازه فروش حشرات خوراکی برای مصرف انسانی را صادر کرد.
کمبود منابع طبیعی و مشکلات محیط زیستی به زودی انسان‌ها را به مصرف حشرات خوراکی سوق خواهد داد. به نظر می‌رسد در آینده نزدیک در سبد خریدهای روزانه‌ بسیاری از ما بسته‌هایی حاوی انواع حشرات برای پخت غذاهای متفاوت وجود خواهد داشت.

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!