چند جاذبه گردشگری شهر ملاکا

کشورهای آسیایی مملو از تاریخ و هنر و فرهنگ هستند. همین موضوع باعث شده تا مقصد مناسبی برای انواع گردشگر به شمار بیایند.
توریست مالزی – کشورهای آسیایی مملو از تاریخ و هنر و فرهنگ هستند. همین موضوع باعث شده تا مقصد مناسبی برای انواع گردشگر به شمار بیایند.

کشور زیبای مالزی یکی از آن ها است که به سرعت در حال پیشرفت است. آثار این رشد و پیشرفت را می توانید در پایتخت شلوغ و زیبای آن یعنی کوالالامپور ببینید. اما در این مطلب قصد داریم شما را با ملاکا، یکی دیگر از شهرهای دیدنی مالزی آشنا کنیم که به تاریخ و فرهنگ غنی‌اش معروف است.

۱- کلیسای کریست (Christ)

این کلیسا در گذشته توسط استعماگران هلندی در ملاکا ساخته شد و امروزه یکی از معروف ترین و زیباترین بناهای این شهر است. این کلیسادر خیابان Jalan Gereja که به خیابان کلیسا هم معروف است واقع شده است. در طراحی داخلی این بنای قرمز رنگ از نیمکت های دست ساز ۲۰۰ ساله، پنجره های قوسی و پلاک هایی استفاده شده است که به عنوان یادبودی برای سربازان کشته شده ی هلندی و بومی این منطقه هستند. همچنین این کلیسا به مرکز شهر چینی ها در ملاکا نزدیک است که یکی دیگر از جاذبه های این شهر به شمار می آید.

۲- کاخ ملاکا سلطان (Melaka Sultanate )

این کاخ چوبی بر اساس کاخ سلطان منصور شاه در قرن پانزدهم ساخته شده است و در پایین تپه های سنت پاول قرارد دارد. این کاخ در سال ۱۹۸۵ با تکنیک های ساختمان سازی سنتی و استفاده از مصالح چوبی با مشقت فراوان ساخته شد. بر اساس گزارشات، در ساخت این کاخ با شکوه، از هیچگونه میخی استفاده نشده است و به وسیله ستون های چوبی و حکاکی ها مستحکم شده است. در ساخت سقف این بنا از مس و روی استفاده شده است. در موزه ی فرهنگی آن می توانید آثار دست ساز و قدیمی و مجسمه هایی که نشان دهنده تاریخ و فرهنگ زمان سلطان ملاکا هستند را ببینید.

۳- مینی مالزی و پارک فرهنگی

مینی مالزی و مرکز فرهنگی آسیای جنوبی، یک پارک فرهنگی است که در آن ماکت هایی از خانه های سنتی مالزیایی و جنوب آسیا ساخته و به نمایش گذاشته شده است. هرکدام از خانه ها با توجه به منطقه ی خواستگاهشان ، مبلمان، آثار هنری و کنده کاری های منحصر به فردی دارند که سبک زندگی و مدل خانه های سنتی مالزی را به خوبی نمایش می دهند. علاوه بر لذت بردن از فضای زیبای این پارک، می توانید با تهیه ی یک بلیط، از مینی مالزی و پارک فرهنگی دیدن کنید. همچنین، بچه ها می توانند در اینجا با بازی های سنتی مالزی آشنا شده و سرگرم بشوند.

۴- خیابان جونکر (Jonker)

این خیابان یکی از خیابان های محبوب گردشگر ها است که به بازار های شبانه اش معروف است و معمولا در آخر هفته ها مملو از جمعیت و رهگذرانی است که برای خرید و وقت گذرانی به این خیابان می آیند. این خیابان، پر از غرفه های مختلف غذای خیابانی و فروشنده هایی است که برخورد مودب و دوستانه ای دارند. موسیقی زنده و رنگ های مختلف مغازه ها در این خیابان، آن را به یکی از پر انرژی ترین خیابان های این شهر تبدیل کرده است.

منبع: وب سایت الی گشت

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!