چگونه فریب ویزای تضمینی را نخوریم؟

توریست مالزی – این روزها اگر سایت‎های ارائه دهنده خدمات ویزا را بررسی کنید، در عنوان آگهی ویزا از کلمه تضمینی استفاده شده است که با دریافت مبلغی بیشتر...
توریست مالزی – این روزها اگر سایت‎های ارائه دهنده خدمات ویزا را بررسی کنید، در عنوان آگهی ویزا از کلمه تضمینی استفاده شده است که با دریافت مبلغی بیشتر و ارائه خدمات ویزا، تصمین می‎کنند که ویزای متقاضی حتما صادر خواهد شد.
به گزارش ایسنا، لازم است بدانیم که صدور ویزا اصولاً توسط واحدهای کنسولی سفارت‌ها انجام می‌شود بنابراین هیچ شرکتی نمی‌تواند صد در صد صدور ویزا را تضمین کند.

ویزای تضمینی یعنی چه؟
در این میان بعضی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ویزا با توجه به تجربه‎ایی که در گرفتن ویزا دارند، می‌توانند راه‌های موثرتری را برای دریافت ویزا ارائه کنند و نیز مدارک مورد نیاز را با دقت بیشتر به متصدیان صدور ویزا ارائه می‌کنند. مثلاً در مورد ویزای تایلند ویزای شما در صورتی که مدارک کامل ارائه دهید معمولاً تضمین شده است.

ویزای انگلیس تضمینی صادر می‌شود؟
یکی از مراحل مهم برای دریافت ویزای کشور انگلیس، گرفتن وقت سفارت انگلیس جهت مراجعه و ارائه مدارک است. لازم است توجه کنید، برای آسان شدن پروسه درخواست ویزای کشور انگلیس، شما به جای مراجعه به سفارت این کشور به یکی از ساختمان‌های مربوط به متصدیان صدور ویزای این کشور به نام (VFS) مراجعه خواهید کرد. صدور وقت سفارت می‌تواند به صورت تضمینی باشد، اما صدور ویزا به عهده سفارت این کشور خواهد بود.

وقت سفارت هم تضمین دارد؟
وقت سفارت کشورهای مختلف نیز می‌تواند به صورت تضمین شده صادر شود. به طور مثال وقت سفارت ایتالیا می‌تواند به صورت تضمین شده صادر شود، اما توجه کنید که زمان این وقت به پارامترهای مختلفی بستگی دارد.

چگونه از خدمات تضمین شده ویزا بهره مند شویم؟
خدمات ویزا معمولاً شامل مراحل مختلفی است، به عنوان نمونه، برای گرفتن ویزای کشور کانادا، پس از مراجعه به سفارت و طی مراحل درخواست ویزا شما باید در موعد مقرر برای گرفتن جواب ویزای خود به سفارت مورد نظر مراجعه کنید. در این مرحله در صورتی که برای گرفتن پاسپورت خود فرصت لارم را ندارید می‌توانید از خدمات پیکاپ پاسپورت تضمین شده استفاده کنید.

ویزای آنلاین چیست؟
ویزای آنلاین اشتباه مصطلحی است برای نام‌گذاری ویزای الکترونیک و یا e-visa.
در حقیقت فرآیند درخواست و صدور ویزاهای الکترونیک به‌صورت آنلاین انجام می‌شود تا از مراجعه مستقیم مسافران، صف‌های طولانی و خسته‎کننده و ازدحام آنان در سفارت‌ها و شرکت‌های متصدی ویزا جلوگیری کند. با استفاده از این روند صدور ویزا با سرعت بیشتری انجام می‌شود و در وقت متقاضیان و صادرکنندگان صرفه‎جویی می‌شود. در این روش متقاضی می‌تواند با مراجعه به سایت سفارت یا وزارت امور خارجه کشور موردنظر، درخواست ویزای خود را به ثبت برساند.

ایرانیان از چه کشورهایی می‌توانند ویزای آنلاین بگیرند؟
ایرانیان در حال حاضر فقط از کشورهایی مانند آذربایجان و هند می‌توانند ویزای الکترونیک بگیرند. البته با توجه به اینکه درخواست صدور ویزا از این کشورها به پرداخت ارزی به‌صورت الکترونیکی نیاز دارد، حل این مشکل برای ایرانیان به‌راحتی امکان‌پذیر نیست. برای حل این دلیل بسیاری از متقاضیان به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مسافرتی مراجعه می‌کنند.

آیا اتباع خارجی برای ورود به ایران می‌توانند ویزای آنلاین بگیرند؟
اتباع خارجی در اکثر موارد می‌توانند ویزای ایران و روادید الکترونیکی ایران را دریافت کنند. این فرآیند می‌تواند توسط شخص متقاضی یا میزبان ایشان به‌صورت مستقیم درخواست داده شود و یا از طریق یک آژانس ارائه‌دهنده خدمات گردشگری در ایران که این مجوز را دارد انجام شود. در حال حاضر ایران امکان ورود به کشور فقط با همراه داشتن تصویر ویزای الکترونیکی و بدون نیاز به الصاق ویزا در پاسپورت را برای بسیاری از اتباع خارجی فراهم کرده است.

چگونه از خدمات ویزای آنلاین استفاده کنیم؟
برای استفاده از خدمات ویزای آنلاین درصورتی‌که به‌اندازه کافی فرصت ندارید تا از نکات ریز این فرآیندها آگاهی کامل پیدا کنید، ساده‌ترین راه مراجعه به یکی از آژانس‌های گردشگری معتبر است. این آژانس‌ها معمولاً شما را در گرفتن ویزای الکترونیک، ویزای فرودگاهی و سایر ویزاهای مشاوره مورد نیاز شما را ارائه خواهند کرد. حتی اگر شما می‌خواهید ویزای تجاری بگیرید، درصورتی‌که به آژانس متخصص این موضوع مراجعه کنید، مشاوره مناسبی خواهید گرفت.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هفده + چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!