کاهش قابل توجه سرمایه‌گذاری خارجی در مالزی

توریست مالزی – سرمایه‌گذاری خارجی در مالزی طی سه ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰۰ درصد کاهش یافت. به گزارش ایسنا به نقل از...
توریست مالزی – سرمایه‌گذاری خارجی در مالزی طی سه ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰۰ درصد کاهش یافت.
به گزارش ایسنا به نقل از نشریه بورس ژاپن، حجم سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در مالزی در سه ماهه نخست امسال به ۲.۸۴ میلیارد رینگت کاهش یافته است. این کاهش در شرایطی رخ داده است که سرمایه‌گذاری سال قبل نیز به نسبت دو سال پیش ۱۳ درصد کاهش یافته بود و این بدان معناست که چشم انداز رشد اقتصادی نیرومند مالزی در بلندمدت آسیب دیده است و ریسک های متعددی بر سر راه این اقتصاد وابسته به صادرات قرار گرفته است.
اقتصاددانان، کاهش سرمایه گذاری خارجی را ریسکی واقعی بر سر راه رشد سومین اقتصاد بزرگ منطقه آ. سه. آن می دانند. کریستینا فونگ- کارشناس اقتصادی موسسه رتبه بندی ” رم” گفت: سرمایه گذاری خارجی ظرفیتی حیاتی برای فعالیت های اقتصادی مالزی است و این کشور برای دستیابی به رشد پایدار در بلندمدت نیاز مبرمی به جذب سرمایه گذاری خارجی دارد.
کاهش سرمایه گذاری خارجی در مالزی در شرایطی رخ داده است که از سال ۲۰۰۱ همواره این میزان رو به رشد بود و این روند از سال ۱۹۹۷ که بحران اقتصادی منطقه جنوب شرق آسیا به وقوع پیوست، بی سابقه است.
از زمان روی کار آمدن ماهاتیر محمد به عنوان نخست وزیر جدید در مالزی، او چندین پروژه زیرساختی پرهزینه را ملغی ساخته است هر چند که وعده داده است دولتش به حمایت از کسب وکار ها ادامه دهد و از سرمایه گذاری های داخلی و خارجی استقبال کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

12 − 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!