کدو سبز  (Zucchini)

توریست مالزی- کدو سبز  یا کدو حلوایی و یا زوچینی، در مالزی به دو رنگ سبز و زرد یافت می شود. معمولا زمانی که هنوز در حدود ۱۵ تا...
توریست مالزی- کدو سبز  یا کدو حلوایی و یا زوچینی، در مالزی به دو رنگ سبز و زرد یافت می شود. معمولا زمانی که هنوز در حدود ۱۵ تا ۲۵ سانتی متر و نارس است، برداشت می شود تا مصرف شود.

ارزش غذایی کدو سبز  در هر ۱۰۰ گرم فقط ۱۷ کالری است. کل چربی ۰.۳ گرم و ترانس چرب و مخرب ندارد. این محصول مناسب کسانی است که مشکل کلسترول دارند، کلسترول کدو سبز  ۰ است.

ارزش روزانه کدو سبز بر اساس ۲۰۰۰ گرم رژیم غذایی شامل سدیم ۸ میلی گرم، پتاسیم ۲۶۱ میلی گرم، کربوهیدرات ۳.۱ گرم، شکر ۲.۵ گرم، پروتئین ۱.۲ گرم، ویتامین A 4٪ و ویتامین C 29٪ ، کلسیم ۱٪،  آهن ۲٪، ویتامین B6  ۱۰٪، منیزیم ۴٪ است.

پیشگیری از بیماریها 
* کدو سبز یکی از بهترین غذاهایی است که به پیشگیری از بیماری اسکوربوت، کبودی و… که در نتیجه ی کمبود ویتامین C به وجود می آید کمک می کند.
* از خطر ابتلا به ام اس و سرطان کولون (روده بزرگ) محافظت می کند.
* حاوی عناصر ضد سرطانی
* به پیشگیری از آترواسکلروزیس (گرفتگی عروق) و بیماری های قلبی در دیابتی ها کمک می کند و همچنین خطر حمله ی قلبی و سکته ی مغزی را به وسیله ی کاهش فشار خون بالا، کاهش می دهد.
* کدو سبز از اکسیداسیون کلسترول که یکی از دلایل اصلی تجمع کلسترول در دیواره ی رگ های خونی می باشد جلوگیری می کند.
* به این ترتیب کدو سبز یکی از بهترین غذاها برای مبارزه با بیماری ها است چرا که حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می باشد.

خواص ضد پیری

این اعتقاد وجود دارد که کدو سبز حاوی ترکیبات ضد پیری بسیار خوبی است. آنتی اکسیدان های موجود در آن موجب تقویت حافظه و کاهش مشکلات وابسته به سن به میزان ۴۰ درصد می شود.
بر طبق تحقیق انجام شده توسط دانشگاه راش در شیکاگو، ویتامین A و E در ترکیب با اسیدهای چرب امگا ۳ جذب آنتی اکسیدن های محلول در چربی را تقویت می کند و به بازسازی مؤثر سلول های مغزی کمک می کند.

کاهش وزن

کدو سبز حاوی بیش از ۹۵ درصد آب می باشد که آن را به عنوان یکی از بهترین غذاها برای افرادی که رژیم دارند، مطرح می کند.
کدو سبز همچنین حاوی کالری کمی است، به طوری که هر ۱۰۰ گرم آن فقط حدود ۲۵ کالری دارد. علاوه بر این مشخص شده است که کدو سبز متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را بالا می برد.



پاسخی ارسال کنید

*

*

18 + چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!