کرونا ثروت، وجهه و قدرت را از عیار انداخت

توریست مالزی – یک پژوهشگر مغز در آلمان از تأثیر مثبت پاندمی کرونا در تغییر جامعه سخن می‌گوید تا جایی که حتی به گفته او احتمال دارد در اثر...
توریست مالزی – یک پژوهشگر مغز در آلمان از تأثیر مثبت پاندمی کرونا در تغییر جامعه سخن می‌گوید تا جایی که حتی به گفته او احتمال دارد در اثر این همه‌گیری و تغییر زندگی، یک بیداری اجتماعی رخ دهد.

به گزارش دویچه وله، گرالد هوتر، پژوهشگر آلمانی در مصاحبه‌ای با روزنامه‌های این کشور درباره دوران پساکرونایی گفته است: «مطمئنا بخش بزرگی از جامعه دوباره به زندگی گذشته پیش از کرونای خود بازمی‌گردد اما شمار کسانی که نمی‌خواهند در آینده دیگر مثل سابق زندگی کنند، افزایش یافته است.» به اعتقاد هوتر، ثروت، پرستیژ و قدرت در پرتو پاندمی بی‌فایده جلوه کردند.

هوتر برای نمونه به پدر و مادرانی اشاره می‌کند که کودکانشان را هر روز به مهدکودک می‌فرستادند و می‌گوید، والدین اکنون در سایه کرونا و بودن با کودکان به تجربه‌های جدیدی دست پیدا کرده‌اند: «ممکن است پدر و مادرها از نو، باردیگر، شیفته فرزندانشان شده باشند. اگر این اتفاق رخ داده است، نمی‌توانند دیگر مانند گذشته تمام روز را دور از آنها باشند و بچه‌ها را برای نگهداری به دست بیگانگان بسپارند.»

این پژوهشگر همچنین احتمال می‌دهد که این پاندمی و تغییر سبک زندگی بر ارزش‌های آلمانی‌ها هم تأثیر گذاشته باشد. هوتر معتقد است: «حدس می‌زنم که دو سوم شهروندان مانند گذشته به زندگی روزمره پیشین خود بازمی‌گردند: خیلی‌ها تنها منتظر این هستند که همه چیز به حالت سابق برگردد. اما یک سوم جمعیت هم خواست تغییر پس از گذر از بحران کرونا را دارد.» او معتقد است که این بخش یک سومی جمعیت، در آینده جلب توجه خواهد کرد.

گرالد هوتر می‌گوید: «جالب‌ترین موضوع در مسئله کرونا این است که مردم از الگوها و روندهای معمول بیرون کشیده می‌شوند. بیشتر آنها وظایف، قواعد و الگوهای فکری مشخصی دارند و تمام روزشان کاملا کاربردی برنامه‌ریزی شده است. اما با بحران کرونا بخش زیادی از این الگوها و ساختارها در هم شکسته شد.»

پاسخی ارسال کنید

*

*

هفده + 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!