کرونا در جهان؛ ۵ میلیون مبتلا؛ همزمان با ثبت بزرگترین جهش روزانه موارد ابتلا

توریست مالزی – آمریکا، روسیه، برزیل، بریتانیا و اسپانیا به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان را گزارش کرده‌اند. به گزارش یورونیوز، تعداد افرادی که در سراسر دنیا به کرونا مبتلا...
توریست مالزی – آمریکا، روسیه، برزیل، بریتانیا و اسپانیا به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان را گزارش کرده‌اند.

به گزارش یورونیوز، تعداد افرادی که در سراسر دنیا به کرونا مبتلا شده‌اند به حدود پنج میلیون نفر رسید. همزمان روز چهارشنبه با ثبت بزرگترین آمار روزانه شیوع ویروس کرونا در جهان، مدیر سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که جهان هنوز فاصله زیادی با مهار این همه گیری دارد.

بر اساس داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، اکنون چهار میلیون و ۹۹۹ هزار نفر در دنیا به کرونا مبتلا شده‌اند. هر چند در کشورها موارد زیادی از آلودگی به این ویروس تشخیص داده نمی‌شود و گمان می‌رود آمار رسمی چندین برابر باشد. تاکنون، آمریکا با یک و نیم میلیون نفر، روسیه با ۳۰۸ هزار نفر، برزیل با ۲۹۱ هزار نفر، بریتانیا با ۲۴۹ هزار نفر و اسپانیا با ۲۳۲ هزار نفر بیشترین تعداد مبتلایان را در جهان ثبت کرده ‌اند. در خبری دیگر سازمان بهداشت جهانی سازمان گفت که موارد تازه گزارش شده در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۶ هزار بوده است.

تدروس گبریسوس مدیر “دبلیو اچ او” به خصوص در مورد رشد فزاینده بیماری در کشورهای کم درآمد یا با درآمد متوسط ابراز نگرانی کرد. این هشدار درحالی صادر می شود که کل موارد ابتلا در جهان به پنج میلیون نزدیک می شود. کارشناسان می گویند که شمار موارد آلودگی احتمالا خیلی بالاتر است چون محدود بودن تست کرونا در بسیاری کشورها تصویری ناقص ارائه می کند. براساس داده هایی که دانشگاه جانز هاپکینز جمع آوری می کند بیش از ۳۲۸ هزار نفر هم جان خود را در جهان از دست داده اند.

سازمان بهداشت جهانی چه گفت؟
دکتر تدروس در کنفرانسی خبری در روز چهارشنبه گفت: “در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۶ هزار مورد ابتلا به دبلیو اچ او گزارش شده است – که بالاترین رقم روزانه از زمان شروع اپیدمی است.” “تقریبا دو سوم این موارد در فقط چهار کشور گزارش شده است.” او بعدا هشدار داد که جهان هنوز “راه درازی تا پایان این همه گیری در پیش دارد.”

دکتر مایک رایان مدیر امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی هم در کنفرانس روز چهارشنبه علیه استفاده از دو داروی ضدمالاریا، کلوروکوئین و هیدروکسی کلوروکوئین، در واکنش به کووید-۱۹ صحبت کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیشتر گفته بود که کلوروکوئین را در تلاشی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مصرف می کند. این درحالی است که مقام های بهداشتی دولت آمریکا علیه این نوع استفاده از دارو هشدار داده اند.

دکتر رایان گفت: “در این مرحله، موثر بودن هیدروکسی کلوروکوئین و کلوروکوئین در درمان کووید-۱۹ ثابت نشده، همچنین نقش آن در پیشگیری از بیماری هم روشن نیست.” او گفت برعکس، بسیاری مقام ها در مورد عوارض بالقوه خطرناک و جانبی این دارو هشدار داده اند.

علیرغم این نگرانی ها وزارت بهداشت برزیل راهنمای تازه ای را در تایید استفاده گسترده تر از این دو دارو در موارد خفیف بیماری صادر کرده است. برزیل در چند هفته اخیر دو بار وزیر بهداشت عوض کرده که به دلیل تقابل این مقام ها با ژایر بولسونارو رئیس جمهور بر سر نحوه مدیریت همه گیری است. آمار ابتلا در برزیل اکنون ۲۷۰ هزار نفر است که از این نظر در جهان سوم است، آماری که فقط در روز چهارشنبه تقریبا ۲۰ هزار مورد جهش کرد.

درحالی که کارشناسان اخطار می دهند این کشور هنوز هفته ها تا اوج بیماری فاصله دارد، نگرانی زیادی در مورد گسترش سریع ویروس در نواحی فقیرنشین و جوامع بومی برزیل وجود دارد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

12 + 6 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!