کشته شدن یک فیلیپینی به دست پلیس به خاطر ماسک نزدن

توریست مالزی – ماموران پلیس فیلیپین روز شنبه یکی از شهروندان این کشور را به دلیل ماسک نزدن ، بی توجهی به مقررات ویژه کرونا و پرخاشگری به نیروهای...
توریست مالزی – ماموران پلیس فیلیپین روز شنبه یکی از شهروندان این کشور را به دلیل ماسک نزدن ، بی توجهی به مقررات ویژه کرونا و پرخاشگری به نیروهای امنیتی با ضرب گلوله کشتند.

به گزارش دویچه وله، یک مرد ۶۴ ساله فیلیپینی که به دستورات کارمندان بخش بهداشت و ماموران پلیس برای ماسک زدن بی توجهی می کرد با شلیک گلوله نیروهای پلیس کشته شد.

پلیس شهر «ناسیپیت» در جنوب فیلیپین اعلام کرد که این مرد که احتمالا مشروبات الکلی مصرف کرده بود با ماسک نزدن و حمل یک تیغه تیز برخی شهروندان این شهر را تهدید کرد. به دنبال این حادثه و دخالت یک مامور بخش بهداشت فیلیپین و توصیه به وی جهت ماسک زدن، این مرد پرخاشگری کرده و به این شخص حمله ور شد. نیروهای پلیس که شاهد این رویداد بودند با توجه به زیر پاگذاشتن مقررات از سوی این شهروند، وی را با شلیک گلوله کشتند.

دولت فیلیپین هفته گذشته دستور استفاده از ماسک را صادر کرد. این کشور مدت هاست که قوانین محدودیت تردد را اعمال کرده است. تاکنون بیش از ۳ هزار مبتلا به ویروس کرونای جدید در این کشور گزارش شده و ۱۴۴ نفر جان باخته اند.

رئیس جمهور فیلیپین در پیامی تلویزیونی به پلیس و ارتش اجازه داده افرادی را که در مقابل اجرای قوانین قرنطینه مقاومت نشان می‌دهند با شلیک گلوله از پای در آوردند.

«رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین شامگاه چهارشنبه گفت همکاری تمام شهروندان برای اجرای قرنطینه ضروری است و باید با خاطیان برخورد جدی صورت گیرد. دوترته در پیامی تلویزیونی گفت: «اوضاع در حال بدتر شدن است. پس یک بار دیگر جدی بودن این مسئله را به شما گوشزد می‌کنم و شما باید گوش کنید.»

پاسخی ارسال کنید

*

*

5 × سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!