کلم بروکلی مشکلات گوارشی را برطرف می‌کند

توریست مالزی- محققان در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا طی انجام یک پژوهش جدید به یکی دیگر از خواص بروکلی پی بردند. آنها در این پژوهش جدید دریافتند که بروکلی می‌تواند به افرادی...
توریست مالزی- محققان در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا طی انجام یک پژوهش جدید به یکی دیگر از خواص بروکلی پی بردند. آنها در این پژوهش جدید دریافتند که بروکلی می‌تواند به افرادی که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند کمک کند.

محققان پیشتر نیز با انجام پژوهش‌های مختلف به خواص اعجاب انگیز این سبزی جادویی در درمان دیابت، مبارزه با سرطان، سلامت قلب و عروق، سلامت پوست، استحکام استخوان ها و جلوگیری از آرتروز پی برده بودند.

آنها با انجام پژوهش بر روی موش‌ها دریافتند که وقتی این جوندگان بروکلی می خورند، می توانند مشکلات گوارشی مانند “سندرم روده نشت کننده” (leaky gut syndrome) و کولیت را نسبت به موش‌هایی که این سبزی را مصرف نمی‌کردند، بیشتر تحمل کنند.

یکی از محققان این پژوهش اظهار کرد: دلایل زیادی وجود دارد که ما به بررسی راه‌هایی برای سلامت دستگاه گوارش می‌پردازیم و یکی از دلایل آن این است که اگر فرد دچار مشکلاتی نظیر سندرم روده نشت کننده شده و در آن ناحیه دچار التهاب شود، این امر به شرایط دیگری مانند آرتریت و بیماری قلبی منجر خواهد شد.

آنها بر این باورند که دلیل تاثیرگذاری بروکلی بر بیماری‌های گوارشی وجود ترکیباتی در این سبزی است که به گیرنده‌های روده به نام( AHRs )متصل می‌شود. هنگامی که کلم بروکلی و دیگر سبزیجاتی که از این خانواده هستند در معده تجزیه می شوند، ترکیبی به نام (ICZ)پدید می‌آید.

هنگامی که (ICZ )به گیرنده‌های(AHR) در روده متصل می‌شود، به ایجاد تعادل سالم در فلور روده(Gut flora) کمک کرده و عملکرد این اندام را تقویت کند. این امر به جلوگیری از بیماری‌ها، از قبیل سرطان‌های مختلف و بیماری کرون، ناشی از التهاب در پوشش روده کمک می‌کند. این پژوهش در مجله Functional Foods منتشر شده است.

منبع: ایسنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

14 − 12 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!